Klacht: Jysk beloofd veel, maar doet vervolgens helemaal niets.

Jeroen_A op 27 december 2023 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

Zo’n drie week geleden heb ik een bureautje besteld bij Jysk. Ging niet goed met levering, want de chauffeur van Post.nl vond het een prima idee om het pakket aan de andere kant van de stad te droppen bj een afhaalpunt. Die kon ik dus niet afhalen door de grootte van het pakket en niet in het bezit van een auto. Jysk gecontact, na niet geholpen te worden door Post.nl. Jysk is immers, al kunnen ze er niks aan doen, wel verantwoordelijk voor hun eigen zending. De mevrouw had meteen de oplossing. Ze zou een retour regelen en mij een nieuw bureautje opsturen. Ze zou dit ook meteen regelen en mij ook meteen een e-mail ter bevestiging opsturen. Ik blij, super opgelost. Niet dus… De e-mail en beloofde oplossing bleef uit, dus ik weer een bericht gestuurd naar de klantenservice middels hun chat. Weer hè, wat vervelend en zo. Maar nu was Jysk ineens in afwachting op een antwoord van Post.nl. Dat was dus de afspraak niet en was ook wel gebeurd als ik geen klacht had ingediend. Naast een valse belofte, neemt Jysk dus geen verantwoordelijkheid. De afzender is toch echt wettelijk aansprakelijk voor het versturen van een pakket, Jysk dus in dit geval. Weer een bericht gestuurd naar Jysk, nu ook met de boodschap dat dit de bedoeling niet was en dat Jysk nu toch wel een klant kwijt is. Het raakt helemaal niemand, ik krijg alleen een bericht terug dat het ze spijt dat ze niet binnen een dag terug hebben gereageerd. Al zouden ze drie dagen later hebben gereageerd, bij wijze van, dat boeit me niet en was dus de klacht ook helemaal niet. En dan zie ik tot mijn stomme verbazing in mijn mail dat er een terugbetaling is gedaan. Echt ongelooflijk… Dat was dus helemaal de bedoeling niet. Maar voor mij is het nu wel de beste oplossing, want het bureautje mogen ze nu daar steken waar de zon niet schijnt. Alleen wel erg vervelend voor mijn dochtertje. Die had graag willen tekenen aan haar nieuwe bureautje in de kerstvakantie. Mij ben je kwijt als klant.

Niets meer. Klant kwijt. Klaar met Jysk. Ook een kastje wat ook onderweg is gaat retour. Ik spendeer mijn geld wel aan een bedrijf dat wel begrijpt wie er klant is en waar ze aan verdienen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jysk over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jysk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jysk

Heeft op 28 december 2023 om 11:01 geantwoord

Beste Jeroen,
Uiteraard vinden wij het erg vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met Jysk. Graag zouden wij willen weten of wij nog iets voor je kunnen betekenen om de ervaring met Jysk te verbeteren.

Jeroen_A

Heeft op 28 december 2023 om 11:09 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Na dat ik mijn klacht hier heb gedeeld, was de soap nog niet ten einde. Werknemers op jullie zogenaamde klantenservice weten van elkaar niet wat ze doen. Van de belofte van meteen retour en bevestiging en nieuwe sturen, naar wachten op Post.nl, naar helemaal niets doen en ik erachteraan mag, naar een mail krijgen dat ik ineens m\'n geld terug krijg en er verder niets meer gebeurt, naar toch weer wel het bureau opsturen, terwijl ik al had aangegeven dat dit ook niet meer hoeft, naar toch maar weer wachten op Post.nl voor een volgende retour en dan pas mijn geld terug. Grote klasse, klantenservice van Jysk! Heel goed gedaan! Dit duurde zo\'n drie week en vele, vele berichten verder, met het gevolg dat ik nog net zo ver ben als vanaf het moment dat Post.nl mijn pakket aan de andere kant van de stad dropte. Jullie doen wel heel erg je best om klanten kwijt te raken, wat dan ook met verve gelukt is.

Reactie van de melder van de klacht Jeroen_A

3 maanden geleden - En als je denkt dat de soap nu wel afgelopen is, krijg ik nog een berichtje waarin ik de schuld krijg van het handelen van Jysk. Ik zou hebben aangegeven het bureau alsnog te willen hebben. Inderdaad, in het begin ja, toen er nog een belofte gemaakt werd en ik dat in eerste instantie een hele nette oplossing vond. Amateurs.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen_A