Klacht: Jaarafrekening klopt niet

op 23 juli 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Wij wonen in een klein nieuwbouwappartement van nog geen 60m2, werken beide meer dan 40 uur per week en eten vaak buiten de deur. Eerste jaarafrekening van de nuon 765,66 bijbetalen (17juni 2015 – 13juni 2016) Het gasverbruik is erg hoog volgens nuon. Op MijnSNS kan ik de dagelijkse standen terug vinden, de eerste 2 weken verbruiken we precies 1m3 per dag. Daarna 9! weken lang iedere dag precies 0,6m3. Totaal verbruik juni 2015 5m3, juli 18,60m3 en aug ook 18,60m3. Daarna gaat de stand omhoog en naar beneden, totaal geen peil op te trekken. Hoe kan dat? Er is een nieuwe meter geplaatst toen wij er kwamen wonen (nieuwbouw) dus waarom heeft Nuon niet aan de bel getrokken als er elke keer dezelfde stand naar voren komt?? Telefonisch contact gezocht met Nuon en werd steeds doorgestuurd naar Liander en weer terug. Uiteindelijk 1,5 uur aan de telefoon gehangen en nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Via twitter contact gezocht met nuon omdat ik maar niet werd terug gebeld door de klantenservice wat mij wel beloofd was. De medewerker webcare gaf mij het gevoel dat ik dom was ‘In al mijn jaren dat ik bij Nuon werk is er nog nooit een slimme meter geweest die stuk bleek te zijn’ prima maar hoe verklaar je dan die rare dagelijkse standen?? Wij hebben iemand laten komen die het hele huis gecontroleerd heeft op een eventueel gaslek en die de ketel heeft nagekeken, hier ligt het probleem niet. Afgelopen maart een totaal verbruik van 215,90m3 april 137,80m3 en juni ineens 8,13m3, wij leven gewoon ons leven, hier veranderd niks, de gasstand is wel elke maand heeeeeel erg anders!!!!

Ik wil antwoord op mijn vraag. Hoe kan het dat de gas meterstanden de eerste maanden precies gelijk zijn? Ik heb al vaker aangegeven dat ik het gevoel had dat de meter niet goed werkte maar dat werd elke keer weer niet serieus genomen. Wij leven precies hetzelfde maar elke maand is het gasverbruik 1 grote verassing. Ik wil een nieuwe meter want ik vertrouw deze gewoon niet. Een nieuwe jaarafrekening op basis van onze gegevens en dus dmv een schatting zie ik graag tegemoed want dit klopt gewoon niet.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

10 maanden geleden - Geachte yvie500, Op deze website lezen wij uw klacht over Nuon. Graag geven wij u een reactie. We zien dat u vandaag wordt gebeld door onze klantenservice. Hopelijk komen we snel tot een oplossing. Groet, Joeri Nuon Webcare

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 26 juli 2016 om 15:23 geantwoord

Goedemiddag yvie500,

Onze klantenservice is druk bezig om samen met jou een verklaring te vinden voor de hoogte van je verbruik. Op 20 juli is onze Technisch Energie Adviseur bij je langsgeweest in de woning om grondig uit te zoeken wat je verbruikt en of dit klopt met wat de meter aangeeft etc.
Dit is een goed bezoek geweest. We veranderen de status van je klacht op deze website naar opgelost omdat we via deze weg verder niets voor je kunnen betekenen en juist via onze klantenservice alles doen om samen met je naar de mogelijkheden te kijken.

Hartelijke groet,
Barry, Nuon Webcare