Klacht: Jaarafrekening klantnummer: 22273169 op naam van P. Van der Zwan

op 07 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Mijn jaarafrekening klopt niet. Ik heb een mega hoge afrekening ontvangen en moet nu 2300 euro bijbetalen. Ik heb sinds december 2012 een nieuwe meter gekregen. En sindsdien zijn de meterstanden normaal te noemen voor een 2 kamer appartement. Voordien zijn de meterstanden geschat. Zogenaamde te laag geschat. Oktober 2013 is er een werkelijke stand opgenomen. Nu ben ik de dupe van iets wat onmogelijk is. Mijn verbruik zoals nuon stelt past niet bij normaal gebruik in een tweekamer appartement. Gezien de standen sinds de nieuwe meter is dat ook duidelijk te zien dat voorgaande standen niet kunnen kloppen. De oude meter is niet meer te ijken. Ik ben van mening dat ik onterecht nu moet betalen wat ik niet verbruikt jan hebben.

Ik zou tevreden kunnen zijn als nuon de standen sinds de nieuwe meter vertaalt naar de periode tussen april 2011 en december 2012 zodat ik een nieuwe afrekening ontvang en alleen bij betaal wat redelijkerwijs verbruikt kan zijn gekeken naar het verbruik sinds de nieuwe meter en dus passend bij een twee kamer appartement.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 07 januari 2014 om 16:11 geantwoord

Beste Patrick908,

Op deze website lezen wij je klacht over de jaarafrekening van Nuon. Wij zien dat de klantenservice reeds een betalingsregeling heeft getroffen op 23 december.

Op 2 januari heeft u wederom contact met onze klantenservice gehad en hebben wij u uitleg en advies gegeven over de jaarafrekening.

Joeri
Nuon Webcare

Notitie uit systeem nav contact op 2-1 2014
gesproken dhr Zwan
kv- wrm is mijn verbruik zo hoog
actie- dhr uitgelegd dat zijn standen vorige jaar geschat zijn en dat wij zijn standen te laag hebben in geschat. Ik heb het verbruik van beide jn bij elkaar opgeteld en gedeeld maar als nog blijkt zijn verbruik te hoog voor zijn woning situatie. heb met dc gebeld die gaf aan enige wat er mis kan zijn is dat er bij zijn meterwisseling niet de juiste standen zijn doorgegeven aan ons (ddor linander)
heb dhr aanbevolen om zijn ketel (1 jaar oud) als nog te laten nachecken en een tussen meter voor zijn apparatuur aan te schaffen

Alle klachten die gemeld zijn door Patrick908