Klacht: Jaarafrekening en meterstanden

op 21 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nadat ik in mijn nieuwe woning ben komen wonen heb ik netjes de meterstanden doorgegeven, en toen nuon aangaf dat ik aan het einde van het jaar de meterstanden opnieuw moest doorgeven heb ik dit netjes gedaan. Echter, met beide meterstanden heeft nuon niks gedaan en beide zijn door nuon geschat. Deze schatting is VEEL te hoog, waarop ik een brief kreeg dat ik moest bijbetalen. Echter, ik zou juist geld terug moeten krijgen. Na een telefoontje waarin ik de goede meterstanden heb doorgegeven gaf Nuon aan dat alles zou worden opgelost. Toen ik een paar weken later een aanmaning kreeg voor het bijbetalen aan de jaarafrekening vroeg ik me af of dit ‘oplossen’ goed was gegaan, en heb opnieuw contact opgenomen. De meterstanden van mijn vorige telefoongesprek waren eveneens niet door de nuon ingevuld, en dit moest ik wederom opnieuw doorgeven. Nu, een maand later, heb ik nog steeds niks van de Nuon gehoord, al zou ik het wel eens tijd vinden worden voor mijn jaarafrekening, zodat ik het geld dat ik te veel heb betaald terug kan verwachten.
Ik ben nu ruim een halfjaar lid en heb al heel vaak moeten bellen voor fouten die door de nuon zijn gemaakt, deze telefoontjes duren erg lang, en vaak wordt de aangeboden oplossing niet doorgevoerd, waardoor ik opnieuw moet bellen. Erg veel zin om opnieuw te bellen heb ik dan ook niet.

Als de jaarafrekening op korte termijn binnen komt, berekent op basis van de veelvoudig doorgegeven goede meterstanden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Nuon

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Meijer, Bedankt voor het melden van uw klacht en excuses voor de gang van zaken. Ik ga voor u de status van de correctie opvragen en u hier zo snel mogelijk over informeren. Per abuis heb ik de status van uw klacht op "opgelost" gezet. Dit is natuurlijk incorrect. Ik ga dit voor u behandelen. Met vriendelijke groet, Tyas Nuon Webcare

Bericht van Nuon

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Meijer, Uw correctieverzoek is momenteel in behandeling bij de betreffende afdeling. Omdat wij hierbij afhankelijk zijn van externe partijen kan dit verzoek enige tijd in beslag nemen. Ik informeer u uiterlijk 14 februari 2014 over de voortgang. Mocht u in de tussentijd andere vragen hebben dan hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet, Tyas Nuon Webcare

Bericht van Nuon

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Meijer, Tot op heden hebben wij nog geen reactie ontvangen van de andere partijen. Daarom kan ik u helaas nog niet verder informeren. Ik hoop dit alsnog op kort termijn te kunnen doen. Een prettig weekend gewenst. Met vriendelijke groet, Tyas Nuon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Annerenee