Klacht: Jaarafrekening

op 07 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Op 31-5-2013 heb ik telefonisch gemeld via de telefoon dat ik het niet eens was met mijn jaarafrekening van 2012 (naheffing van ongeveer €900) van mijn stroom, aangezien mijn energiemeter niet goed meer functioneerde (de digitale meter versprong elke seconde naar een andere waarde en er waren zelfs dollartekens en andere tekens in het display te zien). Ik had volgens de NUON in 2012 een verbruik van 6932 kWh terwijl ik normaal een verbruik had van ongeveer 3250 kWh. In de periode november 2012 tot en met juli 2013 ben ik ook een maandbedrag gaan betalen van €265 ipv €165 normaal. Na veel telefooncontact met NUON en Liander is er uiteindelijk besloten dat mijn meters zouden worden vervangen en dat er gekeken zou worden naar mijn stroomverbruik over 2012. Op 17 juni 2013 zijn de stroom en energiemeter vervangen. Enkele weken later uit mezelf telefonisch contact opgenomen met NUON en die gaf aan dat Liander de meterstand van het gas had doorgegeven, maar niet die van de stroom (logisch aangezien de stroommeter niet af te lezen viel). NUON merkte wel gelijk op dat het gasverbruik volgens Liander tussen november 2012 en juni 2013 +/- 4700m3 is geweest. Dit is natuurlijk onmogelijk aangezien ik de jaren daarvoor gemiddeld 1800 m3 in een héél jaar gebruikte. NUON en Liander geven zelf ook aan dat dit onmogelijk is. 14 september is er een correctie vanuit Liander richting NUON gestuurd met de correctie voor stroom en gas van oktober 2012 tot en met juni 2013. Volgens Liander is er op 11 oktober 213 ook nog een correctie voor stroom en gas van oktober 2011 tot en met juni 2013 gestuurd richting Nuon. NUON geeft aan dat ze alleen de eerste creditnota (ongeveer €3100 totaal) hebben ontvangen van de periode oktober 2012 tot en met juni 2013 en niet die van oktober 2011 tot en met oktober 2012. Begin november heb ik 2 creditnota’s van de NUON gehad over de periode oktober 2012 tot en met juni 2013. Maar niet van over de periode oktober 2011 tot en met 2012.Vandaag krijg ik de jaarafrekening 2013 en nu willen ze dat ik +/- €2300 terug moet betalen over 2013. Op zicht niet raar aangezien ik de gasrekening nog niet betaald had. Helaas wordt ik niet gecompenseerd over de periode oktober 2011 tot en met 2012, terwijl dat juist mijn oorspronkelijke verzoek was.

Ter indicatie: Sinds mijn nieuwe meters zijn geplaatst heb ik het volgende verbruik gehad (periode 17-06-2013 tot 07-1-2014) :
Stoom dag: 702 Kwh
Stroom nacht:597 Kwh
gas: 775 m3

Compensatie periode oktober 2011 tot en met oktober 2012.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Heeft op 07 januari 2014 om 15:20 geantwoord

Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost. Want ik heb nog steeds geen oplossing gekregen over de periode 2011-2012.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 07 januari 2014 om 16:15 geantwoord

Er is inmiddels contact geweest met de klant (klantenservice) Blokkade op factuur voor correctie.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Nuon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ThomasHendriksen