Klacht: Jaarafrekening

op 19 mei 2021 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Jaarafrekening duurt 2 weken nadat meterstanden zijn opgenomen. We zijn nu 5 weken verder en er is nog steeds geen jaarafrekening in zicht.

Wanneer ik mijn jaarafrekening heb ontvangen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 20 mei 2021 om 16:29 geantwoord

Beste meneer,

Ik heb u zojuist proberen te bellen om uw klacht met u te bespreken. Helaas krijg ik geen gehoor. Ik laat de uitkomst van uw klacht daarom graag hier achter.

U geeft aan dat het opmaken van de jaarnota 2 weken duurt na het opnemen van de meterstanden. U geeft aan dat u ondertussen 5 weken verder bent en nog geen jaarnota heeft ontvangen.

Ik heb even gekeken naar uw gegevens en ik heb gezien dat de meterstanden op 19 april 2021 aan u zijn bevestigd. Vanaf dit moment kan het 8 weken duren voordat de jaarnota wordt opgemaakt. Hier bent u ook over geïnformeerd in de bevestiging e-mail van de meterstanden. Dat de jaarnota binnen 2 weken is opgemaakt is dan ook onjuist.

Het streven van Budget Energie is om de jaarnota binnen 2 weken op te maken. Dit lukt helaas niet altijd. Wettelijk gezien heeft een leverancier hier 8 weken de tijd voor. Dit is dan ook de reden dat u de jaarnota nog niet heeft ontvangen. Ik heb zojuist echter gezien dat de jaarnota ondertussen is opgemaakt. U kunt deze al in de MijnBudget omgeving zien en de jaarnota zal morgen ook per e-mail worden verstuurd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door hanshoff