Klacht: Jaarafrekening

op 31 maart 2019 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Jaarafrekening klopt niet.

Allereerst bijna 10% minder gas verbruikt terwijl het hele jaar volgens de nuon app ik op 0 euro uitkom en dan moet ik ineens bijbetalen. Daarnaast zijn mijn electrakosten met 50% gestegen t.o.v. het jaar daarvoor terwijl het verbruikt maar iets meer was en mijn korting oploopt.
Een jaar duurt 365 dagen. Maak daar dan ook een afrekening op en sprokkel er niet 8 dagen bij. In de nuon app stond duidelijk dat het tot 14 februari was en niet 22 februari.

Heb ze 2x gemaild en geen reactie. Telefonisch niet te bereiken ivm lange wachttijden.

17 jaar bij de NUON maar Juni is dat afgelopen.
Dat je 373 dagen rekent ipv 365 om zo nog wat extra geld binnen te halen. Hoe triest is dat.
Dat hebben ze vorig jaar ook gedaan.
Tenenkrommend!

Eerlijke afrekening door niet de boel te belazeren.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

1 jaar geleden - Beste meneer Postma,Wat vervelend om te lezen dat u ontevreden bent met de lengte van de jaarafrekening. Het klopt dat het aantal dagen iets kan afwijken. Dit komt door het moment waarop wij meterstanden binnen krijgen. Deze vragen wij voor u op bij de netbeheerder. Overigens zijn het geen extra kosten, want deze kosten heeft u wel gemaakt. U dient er dus sowieso voor te betalen.U geeft aan dat uw verbruik gelijk is gebleven of gedaald, maar dat de kosten zijn gestegen. In de afgelopen tijd zijn de overheidsheffingen flink gestegen, en is de teruggave energiebelasting verlaagd. Ook zijn de nieuwe tarieven in 2018 hoger dan voorheen door hogere prijzen op de energiemarkt. Dit kunt u ook terug zien op uw energiecontract dat u met ons heeft gesloten. Heeft u de jaarafrekeningen naast elkaar gelegd en vergeleken welke verhoging waar precies zit?Met vriendelijke groet, Jeppe

Vattenfall

Heeft op 16 juli 2019 om 15:46 geantwoord

Beste meneer Postma,

Ik zie dat deze klacht al even open staat. Ik heb u eerder dit jaar antwoord gegeven. Ik ga er vanuit dat dit antwoord voor u voldoende was. Uiteraard staan we altijd open voor uw vragen of opmerkingen. U kunt daarvoor ook altijd terecht op onze website nuon.nlcontact. Met vriendelijke groet, Jeppe

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door MichelP71