Klacht: Uitval stortautomaat

Paul Hilgeman op 05 december 2016 over ING in de categorie Banken

Op maandag 29 november heb ik 450 euro gestort op mijn rekening van de ING. De stortautomaat is daarop uitgevallen, geen stortingsbewijs, geld kwijt. Uiteraard naar de balie en een en ander gemeld. Werd notitie van gemaakt en ik zou de volgende dag teruggebeld worden. Is dus niet gebeurd. Zelf de ING gebeld. Blijk nu 10 werkdagen te moeten wachten op uitslag onderzoek. Uitgelegd dat er betalingen gedaan moeten worden en ik nu dreig in het rood te komen, kan er geen voorlopige overboeking vanuit de ING gedaan worden? Het probleem is niet mijn fout, maar ik word wel opgezadeld met de zeer ongewenste consequenties. Blijkt dus niet te kunnen, “U begrijpt wel waarom”. Mij werd geadviseerd dan maar geld van iemand te lenen. Inmiddels is een week verstreken en ik heb opnieuw de ING gebeld. Betreffende medewerker wist mij te melden (“Bedankt voor het wachten”) dat er nog steeds onderzoek gedaan moet worden en ik dan maar “geduld” moet hebben. Ik ben het zeer oneens met deze uiterst onfatsoenlijke en tamelijk onbegrijpelijke gang van zaken. Des te meer bevreemdend omdat blijkt dat na het plaatsen van een klacht op Klacht.nl er ineens wel de mogelijkheid blijkt te bestaan dat er een voorlopige overboeking wordt gedaan. Dus in eerste instantie klant afpoeieren is blijkbaar de strategie.

Excuses en geld per onmiddelijk overmaken

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 december 2016 om 12:50 geantwoord

Hallo Gerardus,

Wat vervelend dat de storting niet goed is gegaan. Ik begrijp dat je betalingen moet en wilt doen.
Ik kan alleen het bedrag niet vooraf vergoeden. We moeten het onderzoek van de automaat afwachten. Mocht je meer vragen hebben dan raad ik aan even via Facebook of Twitter contact op te nemen. Hier kunnen we via prive berichten je vragen beantwoorden en meekijken naar de situatie.

Meike
ING Webcare

Paul Hilgeman

Heeft op 05 december 2016 om 21:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Uit een eerder bericht op Klacht.nl blijkt voorafgaand aan de uitkomst van het onderzoek wel degelijk, maar dan \"onder voorbehoud\", het gestorte bedrag overgeboekt te kunnen worden. Zie: https://www.klacht.nl/storing-stortautomaat/. Waarom deze mogelijkheid dan in het onderhavige geval niet geboden wordt, is mij ten enenmale onduidelijk. Als de ING contact wil, dan mogen ze bellen. Ik doe niet aan faceboek, ook niet voor \"even\". Overigens, wat bedoelt u met \"vergoeden\"? Hoe denkt u de tijd die hier inmiddels in is gestoken te gaan \"vergoeden\", om nog maar te zwijgen van alle ergernis en rompslomp. Ik vraag niet om een vergoeding, ik wil gewoon mijn geld terug.

Bericht van ING

7 jaren geleden - Goedemiddag Gerardus, Mijn excuses voor deze vervelende situatie en ergernis! Ik kan goed voorstellen dat dit een rompslomp oplevert. Het onderzoek loopt en ik kan dit helaas niet voor u versnellen. Ik heb niet de mogelijkheid om het bedrag vroegtijdig op uw rekening te storten. Het is nu, het onderzoek afwachten. Wanneer u vragen heeft kunt u naast Social Media ook telefonisch contact met ons opnemen met de klantenservice. (020 22 888 88) Met vriendelijke groet, Julian ING | Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door