Klacht: Geen antwoord op vragen en klachten over procedure kredietaanvragen

3ctsys op 04 januari 2017 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tot tweemaal toe geen antwoord gekregen op onderstaande verzoeken.

Van: Marcel Leijten [mailto:[email protected]] Verzonden: maandag 5 december 2016 23:28
Aan: ‘[email protected]
Onderwerp: RE: Uw financieringsaanvraag met referentie 1612-58.244/(0-150)

Geachte mevrouw Lely, beste Marije

U heeft mij een volledige financieringsaanvraag toegezonden terwijl ik (via het lokale ING-kantoor) slechts heb gevraagd om herstel van een onterechte wijzigingen in mijn kredietrechten op een van mijn zakelijke rekeningen.
Ik wil daarbij mijn bezwaar uiten tegen deze bureaucratisch gang van zaken bij ING.

Ik heb al sinds 2002 twee zakelijk rekeningen bij ING.
Ik bezit twee BV’s een Beheermaatschappij (Holding M.Leijten Beheer BV) en een werkmaatschappij (3CT BV)
Op beide rekeningen was een kwartaalkrediet van toepassing hetgeen voorziet in tijdelijk rood te kunnen lopen (tegen betaling van kreditetrente !) als de rekening onverhoopt even te weinig saldo heeft. Rood lopen komt daardoor bij mij niet of nauwelijks voor of is slechts van zeer korte duur ( 1 dag)
Mijn werkmaatschappij draait namelijk als sinds de oprichting in 2002 formidabel en de winsten zijn jaarlijks hoog. Dat blijkt ook uit de reserves die ik opbouw op de bijbehorende spaarrekeningen.
Sinds januari 2016 blijkt plots het kwartaalkrediet van de rekening van de werkmaatschappij (3CT BV) ingetrokken te zijn zonder dat ik daarover schriftelijk of mondeling ben geïnformeerd !
Ik kwam daar bij toeval achter doordat ik plots extra facturen, aanmaningen en administratiekosten kreeg doorberekend van bedrijven die al jaren zonder problemen via incassomachtiging hun betalingen ontvingen.
Telefonisch contact met de servicedesk van ING-Zakelijk leverde me niets op. Men wist mij niets meer te vertellen dan hetgeen ik zelf al had vastgesteld. Het was kwartaalkrediet ingetrokken !
Ik moest om dit te kunnen wijzigen en de oorzaak te achterhalen maar naar de lokaal ING-kantoor gaan !!!!! (ik echt was verbijsterd over dit antwoord !!)
Afijn vandaag vond ik daar eindelijk de ruimte voor want deze vestigingen zijn maar beperkt open.
Daar kon men mij wel helpen (dacht men althans) en werd er vervolgens gebeld met ……. jawel ………. dezelfde ING-Zakelijk servicedesk.
Na heel lang over en weer gesproken te hebben om de situatie toe te lichten. De medewerker van ING-Zakelijk wilde namelijk per se alleen met de collega ING-medewerker die belde praten en niet met mij als de klant !!!! Ook heel bijzonder hoor !!!
Het was dus gewoonweg hilarisch. Alles wat er werd gezegd door de telefoon werd opnieuw herhaald aan mij en elke toelichting van mijn kant opnieuw herhaald aan de medewerkers van ING aan de Zakelijk servicedesk. Elk vraag , elk antwoord over en weer. Lachwekkend gewoon.
Eindconclusie van deze exercitie was dat de reden dat mijn kwartaalkrediet na 14 jaar teneinde was gekomen omdat ……. ik er te weinig gebruik van heb gemaakt !!!
Kortom …… omdat ik keurig mijn rekeningen op orde houd en probeer niet onnodig rood te lopen wordt ik bestraft met het afnemen van mijn kredietrecht dat ik al 14 jaar heb !!
Op zijn minst een bijzondere redenering waarvan mij de logica in ieder geval volledig ontgaat !
Nog los van het feit dat dit niet gecommuniceerd is destijds maar gewoonweg wordt gestopt.
Het vreemde is dat ik op mijn zakelijke rekening van mijn beheermaatschappij (M.Leijten Beheer BV) dit recht nog steeds wel bezit. Blijkbaar heeft deze rekening in de afgelopen jaren tenminste wel langer dan 1 dag rood gestaan.
Het resultaat van mijn bezoek aan het lokale ING-kantoor is nu dat ik via deze onderstaande mail met een berg administratieve lasten wordt opgezadeld waarvan ik me werkelijk afvraag waar dit nodig voor is. Ik vraag me bovendien af waarom dit niet tot stand had kunnen komen bij mijn eerste telefonisch contact met dezelfde ING-Zakelijk servicedesk ?
Volgens mij heeft de doorgeefluikfunctie van deze (overigens alleraardigste ING-baliemedewerkster) geen wezenlijke bijdrage aan dit proces geleverd.
U heeft bovendien alle inzicht in mijn zakelijke rekeningen en transacties en ziet dat ik al jarenlang florerende betaal- en spaarrekeningen heb.
Dus ik begrijp werkelijk niet waarom u mij en uzelf opzadelt met zoveel bureaucratisch papierwerk.

Ik verzoek u daarom vriendelijk om op dit onderdeel de werkprocessen nog eens grondig onder de loep te nemen en tevens hiervoor een herstelprocedure in gang te zetten die net zo eenvoudig is als blijkbaar wel van toepassing is bij het opheffen van de opgebouwde kredietrechten.
Ik vind dit namelijk géén manier van omgaan met uw al jarenlange trouwe zakelijke (en privé) klant !
Ik ben hierover echt heel teleurgesteld en ook boos omdat ING het ondernemers onnodig moeilijk maakt.
Blijkbaar wordt er een eenheidsworstregeling toegepast en is er geen plaats meer voor individuele beoordeling van de klantsituatie. ‘Klantgerichtheid’ zou dat kunnen heten !
Voor mij heeft het kwartaalkrediet slechts de functie om automatische afschrijvingen zonder storneringen te laten plaatsvinden. Ik wil het bedrag op mijn betaalrekeningen ook niet te hoog laten omdat deze op een spaarrekening in ieder geval nog rendeert (al is de rente natuurlijk laag …. maar daar kan ING niet alleen wat aan doen )
Ik controleer elke dag mijn rekeningen en als daarbij in het rood wordt gelopen dan wordt dat per direct aangevuld vanuit de respectievelijke spaarrekeningen.
Ik verzoek u dus nogmaals de oude situatie te herstellen en ben niet direct geïnteresseerd in een nieuwe financieringsaanvraag.

Ik hoop dat u op basis van deze reactie de moeite neemt om hierover met mij hierover van gedachten te wisselen.
Ik wil op zich graag gebruik blijven maken van ING maar ik zal er niet over twijfelen om bij onvoldoende response uit te gaan kijken naar een andere bank voor al mijn zakelijke èn privé-rekeningen.
Het zou bijzonder jammer zijn als op deze wijze een jarenlange tevreden klantrelatie moet beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Marcel Leijten
Directeur M.Leijten Beheer BV / 3CT BV
Dubbeldamstraat 33
5043 GL Tilburg
M: 06-16068763
F : 08-42220885
E : [email protected]
W: www.3ct.nl

Gewenste Oplossing:

Wanneer er op zijn minst iemand van ING met zeggenschap binnen de organisatie contact met mij opneemt en mijn probleem aanhoort en probeert op te lossen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

8 jaren geleden - Beste meneer Leijten, Bedankt voor uw bericht op klacht.nl. Ik heb uw verhaal hier intern doorgezet naar een Zakelijke afdeling. Zodra wij een reactie ontvangen hoort u weer van ons. Met vriendelijke groet, Meike ING Webcare

Bericht van ING

8 jaren geleden - Beste meneer Leijten, Ik heb van de behandelende afdeling het bericht gekregen dat er inmiddels een email naar u verstuurd is. Ik adviseer u voor verdere vragen contact op te nemen via 020-584 76 97 Bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur. Met vriendelijke groet, Margreet ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door