Klacht: Incasso Handelwijze TKB

op 29 april 2016 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

KLACHT : Agressieve manier om Incasso kosten te verhalen, én
Misleiding in bezwaar procedureen niet zoeken naar een oplossing.

Mijn vader is 25 jaar lid en trots hierop.

Sinds 2013 heeft hij een ander bankrekening en het lukt niet bij de ANWB om een acceptgiro met dit nummer te sturen voor het lidmaatschapsgeld.
Ook in 2016 kwam de kaart met het oude nummer binnen.
Mijn vader heeft gebeld en een automatisch incasso afgegeven op 20 januari.
Het geld werd niet afgeschreven en een acceptgiro met het goede nummer volgde niet.
Mijn moeder is in februari overleden.

Wel kwam een brief van het incassobureau TKB.
Toen heeft mijn vader mij gevraagd om de zaak waar te nemen.
Op 7 april contact met dhr Dunn van TKB gehad.
Afspraak was een mail met bovenstaand verhaal. Dhr Dunn gaf aan dat de volgende brief op 21 april verstuurd zou worden.
Inderdaad op 20 april kwam de volgende brief.
Gesproken met dhr Simon.
Ronduit een vervelend gesprek. Hij wil betaling en doet vaag over hoe een bezwaar procedure gestart kan worden. Geen mogelijkheid voor overleg met ANWB. Zij hebben de zaak en met hun moet ik het doen. Betalen dus.
Bij de ANWB met dhr Thijs (283587) gesproken . Condoleerde mij en heeft toen het lidmaatschap van mijn moeder gestopt.
Daarna heeft hij mij gewezen op het contactformulier waarmee ik bezwaar kon aantekenen.
Vervolgens heb ik TKB gebeld en gesproken met mevr Snoek.
Het lidmaatschap en de rente zal ik betalen. De incasso kosten niet.
Heel hulpvaardig biedt ze aan om 2 mails te sturen. Één voor het lidmaatschap en één voor bezwaar. Mijn mailadres stuur ik haar en krijg twee mailtjes retour.

Het mailtje waarmee het lidmaatschapskosten kunt betalen is handig omdat het via iDEAL kan.
Misleidend: Bij controle blijken de incassokosten hierin opgenomen te zijn. Op geen enkele manier kun je het bedrag veranderen. Ik besluit om de betaling zelf te doen zoals toegezegd en dien een bezwaar in.
Op 26 april krijg ik de mail dat de incassokosten voor 2 mei betaald moeten zijn anders volgen er gerechtelijke stappen.
Geen enkele reactie op mijn bezwaar.
Vandaag heb ik de ANWB gebeld, mevr Visser, omdat ik een klacht bij hun wil neerleggen over het incassobureau waarmee zij hun klanten benaderen.

Ondanks alle fouten en misverstanden over en weer, wil ik dat mijn vader geen incasso kosten hoeft te betalen.

Karin Fennema

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Karin Fennema