Klacht: bladderend keukenlade front

op 17 mei 2019 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In mei 2007 kocht ik een volledige IKEA keuken. Tot dusverre naar volle tevredenheid. Nu kom ik erachter dat het onderste frontje van de 3 delige ladenkast in het relief begint te bladderen.
Op de website zie ik dat keukens gekocht vanaf 1 september 2007 nog 25 jaar garantie hebben, keukens ervoor gekocht hebben nog maar 10 jaar garantie. Ongerust ga ik naar het IKEA filiaal. Daar wordt ik meteen gerust gesteld. Ondanks dat het buiten de garantie valt, is IKEA volgens de medewerker zeer coulant voor haar klanten en de frontjes zijn meestal nog jaren leverbaar.
De medewerker maakt een referentienummer aan en ik zal gebeld worden.
Twee dagen later ben ik inderdaad gebeld door IKEA. Het blijkt inderdaad dat ze alle frontjes nog op voorraad hebben. Je zou zeggen: goed nieuws! Helaas niet.
De kwestie is totaal niet bespreekbaar, want ik val 4 maanden buiten de garantie. (dat wil zeggen, had ik mijn keuken 4 maanden later besteld, had ik 15 jaar langer garantie gehad en dus in aanmerking gekomen) Dat ik het frontje gewoon wil kopen, maakt niet uit. De aanwezige frontjes zijn gereserveerd voor mensen die binnen de garantie vallen. En mijn keuken is in dit opzicht 4 maanden te oud.
Op basis van 1 bladderend frontje zal ik mijn hele keuken over moeten laten spuiten. Want ook een kleurcode stellen ze niet beschikbaar. Die zal ik door een verfspecialist bij benadering moeten laten samenstellen, er zal dus altijd kleurverschil zichtbaar zijn.
In een tweede contact wordt mij een adres van een bedrijf gegeven waar ik wellicht het frontje kan laten reproduceren. Ik mag het verder zelf uitzoeken.

Ik ben tevreden als ik betreffend frontje mag kopen tegen kostprijs, waardoor mijn keuken op basis van 1 beginnend bladderende lade geen volledige renovatie behoeft.

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Alle klachten die gemeld zijn door Diana_z11