Klacht: ik verbruik meer dan dat ik ooit gedaan heb sinds ik toon in huis heb

op 06 mei 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

ik ben door eneco niet netjes behandeld ze zeggen dat het is opgelost maar der is niks opgelost ik zou volgens hun mijn meterstanden vorig jaar niet hebben door gegeven maar dat heb ik altijd telefonische optijd gedaan nu heb ik 300 euro meer betaalt dan dat ik werkelijk heb moeten betalen en toon geeft steeds aan dat ik te veel verbruik en dat klopt niet en als ik toon uitzet dan brand de verwarming gewoon door ze hebben ook al een paar keer toon doorgekeken maar dan zeggen ze dat hij correct werkt maar dat is helemaal niet waar!

ik ben pas tevreden als ik een goed werkende toon heb en dat ik mijn geldt terug krijg dat ik te veel heb betaalt !!

wordt het niet opgelost dan ga ik anderen maatregelen nemen door naar de rechter te gaan

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 08 mei 2017 om 11:11 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op uw klacht van 6 mei 2017.

Het is me duidelijk dat een aantal zaken u dwarszitten. Dat vind ik vervelend om te lezen. Hopelijk komen we samen tot een passende oplossing.

In eerste instantie valt het me op dat de meterstanden in de jaren 2015 en 2016 zijn geschat. U geeft zelf aan dat u de standen wel aan ons heeft doorgegeven. Het is me niet duidelijk wat er precies is misgegaan, maar de standen zijn helaas niet opgeslagen in ons systeem. Op de jaarnota's hebben we u ook geïnformeerd over het feit dat we geschatte standen hebben gebruikt om het verbruik af te rekenen. Het kan zo zijn dat het geschatte verbruik afweek van het daadwerkelijke verbruik en dat we daardoor meer verbruik op de laatste jaarnota hebben berekend. Als de standen op de laatste nota kloppen, kunt u ervan uitgaan dat het verbruik nu wel juist is afgerekend.

U heeft het idee dat Toon niet naar behoren werkt. Uiteraard kijk ik graag voor u na of dat inderdaad het geval is. Is het mogelijk dat u de externe toegang voor mij aanzet? Zodra deze toegang aan staat, controleer ik op afstand een aantal zaken voor u en laat ik u via dit kanaal weten wat mijn conclusie is.

Vriendelijke groet,
Eva