Klacht: huis aan huis verkoper valse informatie gegeven over overstapkosten

op 17 augustus 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nu ongeveer anderhalve maand geleden kwam er in de avond een jonge man aan mijn deur van de NUON. die aangaf dat ze het pand waar ik woon volledig tot hun beschikking wilden hebben en hierdoor de bewoners tegemoet zouden komen,
ik woon er pas sinds november 2015 en zit bij oxxio met een iPad abonnement waar mijn voorschot 70 euro is. Een voor mij schappelijk bedrag en ben zeer tevreden.
Ook aangeven aan de meneer dat ik geen interesse heb en het op dat moment ook slecht uitkwam omdat ik erg ziek was en tramadol had dus verre van helder was.
Maar hij ging daar overheen en zei, nee mevrouw u kunt dit gewoon aanhoren het is geen lastig verhaal. Uit respect liet ik hem zijn verhaal doen en hij kwam met dat ze bij oxxio niet de juiste tarieven aan hielden en ze niet aan de verplichte regels hielden en ze daarom bij NUON zo goedkoop konden zijn. hij gaf mijn een berekeningen van 40 euro iets wat ik niet geheel vertrouwden. toen kwam hij met dat als ik over zou stappen hun alle kosten op zich namen. Om de klant tegemoet te komen en de bewoners van dit pand.
Hij vroeg of ik toevallig ook het iPad abonnement van oxxio en ik daar vast ook een boete over krijg als ik dit zou stoppen.

Maar dit was geen probleem zei hij wij vergoeden al die kosten voor u. u zou alleen de nota door moeten sturen om aan te kunnen tonen dat wat het bedrag is.

Even later ik nog steeds aangegeven dat het me allemaal teveel was en ik er nu niet over na kon denken, de vraag of hij mij er wat informatie over kon geven zodat ik het na kon lezen,
Dat kon niet,. maar toen kwam hij met een soort bloknoot en daar ging hij mijn gegevens op invullen. hij zei dit is alleen zodat mijn baas ziet dat ik hier geweest ben. niks bijzonders.
Wel moest daar mijn rekening nummer op ingevuld worden, iets wat ik raar vond maar ja ik was al blij dat hij uitgepraat was.
toen moest ik tekenen. Ik heb het papier niet eens in mijn handen gekregen laat staan gelezen. hij zei alleen hier staat dit en dat verder niets bijzonders.
Hij belde een collega die moest ik aan de telefoon krijgen en ik moest ook aan hem vragen beantwoorden..

ik heb alles na waarheid beantwoord., Er werd wel gezegd dat ik 2 weken bedenktijd had. ik dacht nou ik wacht de informatie wel af en het zou allemaal wel kloppen, ik had niet het idee dat ik op kosten zou worden gejaagd zo,n groot bedrijf en ja was soort van omdat ze in mijn gevoel vanuit het pand zelf kwamen.

ik heb gewacht op de informatie die naar mijn gevoel toegestuurd zouden worden, maar ik kreeg niks dus begon mij af te vragen bij welk bedrijf het ubberhaupt was.de 2 weken waren verstreken dus ergens dacht ik het zou wel goed komen.in goed vertrouwen.

Nu kreeg ik de afrekening van de nuon met de jawel boete.
in totaal is die 200 euro 100 euro gas en licht. en 100 euro abbonment iPad . Dit is mijn beide verteld dat deze door nuon werd overgenomen.
dus ik heb contact opgezocht met de nuon eerst met de vraag of ik toevallig bij hun bekend was.
en jawel dat was ik.dus ik vroeg wanneer ik de informatie zou krijgen.
en ja waar ik die rekening heen moest sturen. Want die moest voor 19 augustus bij oxxio betaald worden.en was 360 euro een bedrag wat ik niet heb, ze gaf aan dat dit nooit heb bedrag kon zijn voor een boete.

En ja voor mijn was overstappen echt niet nodig en zeker geen optie maar ik voelde me een soort van verplicht omdat na mijn gevoel door de woningbouw waar ik zit werd gedaan, in opdracht. maar ik had al aangegeven niet in de kosten te kunnen voldoen en daarom ook niet nodig vond om over te stappen. Maar ja volgens die meneer zou dat niet gebeuren. alles werd geregeld ik had er geen omkijken naar en ik ging nog goedkoper genieten van mijn stroom.

Nu mailde ik dus over die nota. zegt die mevrouw vriendelijk dat ze dat helemaal niet vergoeden, en dat de rekening nooit zo hoog kan zijn en ze nooit de kosten van de iPad overnemen dus hoe ik daar bij kwam.
Ik zei dat het mijn duidelijk verteld was en ik nergens voor zou opdraaien want ik ga toch niet overstappen als ik 7 mnd bij een berdrijf zit waar ik geen klachten over heb.

Ook werd mij verteld dat ik dat in het contract heb kunnen lezen!
welk contract?. mevrouw u heeft er voor getekend ik heb hem hier voor mij liggen en er staat duidelijk op dat de boete tot 100 vergoed word.
dan had ik het door moeten lezen en binnen 14 dagen op moeten zeggen. Want annuleren en dingen veranderen kan niet meer helaas

Ik heb dat gehele contract niet eens in mijn handen gehad als ze het over dat bloknoot had die ik moest tekenen omdat hij dat moest overhandingen aan zijn werkgever zoals hij dat vertelde.ze zegt dood leuk mevrouw ik was niet bij dat gesprek, u hebt getekend en daarmee is het gergeld.

Al met al zit ik nu dus mooi te kijken met een rekening van 360 euro waarvan 100 zou worden vergoed. terwijl mij verteld was dat ik geen kosten zou hebben als ik zou overstappen en door dat ik verder geen informatie heb gekregen. Ook niet heb kunnen zien wat het inhield en dat meneer mij toch verkeerd heeft voorgelicht.

Ik vind het schandalig en grote oplichterij. En ik zit nu vast aan een energie bedrijf waar ik nu al geen vertrouwen in heb.

Bij oxxio heb ik nu een betalingstermijn aangevraagd iets waar ik graag zonder had willen zijn. want ik had alles op orde,
Maar door meneer de verkoper met zijn doortastendheid en leugens zit ik nu met een hoge rekening waar ik niet om gevraagd heb.

ik zou graag willen dat de nuon zich aan de aan verplichtingen houd die mij mondeling zijn aangegeven.
het liefst wil ik van hun contract af maar helaas zit ik daar aan vast.
En dat is alle kosten te vergoeden van 200 aan boete van oxxio.die mijn zijn toegezegd. bij eventuele overstap.
want ik moet nu 8 mnd betalen om dat ik dit geld niet heb en ook niet in staat ben om te betalen dus er niet voor gekozen heb om over te stappen als dit voor mijn rekening zou komen. ik kwam hun tegemoet omdat hij aangaf dat het hele pand overgenomen zou worden.

helaas blijkt dat al in gang te zijn gegaan.omdat ik blijkbaar een contract heb ondertekend terwijl mij werd gemeld dat dit alleen bewijs was voor verkoper die het aan zijn bedrijf nuon moest overhandigen. dat hij dit gesprek gevoerd had met mij.

Ik wil graag alle contracten en informatie op papier.

als iemand mijn hiermee kan helpen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

7 maanden geleden - Goedemiddag Geisje, Na overleg met de afdeling die over deurverkoop gaat, heb ik de situatie opnieuw voor je bekeken. Je hebt met onze verkoper gesproken en die heeft je een binnen een half uur het contract verzonden. Dit is op een hotmail.nl-adres verzonden die je hebt doorgegeven in het gesprek. Je geeft in je klacht aan dat je op een blocnote hebt getekend, maar uit onze gegevens blijkt dat je digitaal akkoord hebt gegeven. Onze verkopers zijn namelijk in het bezit van een tablet en doen niets met papier. De desbetreffende verkoper laat altijd zijn kaartje achter mocht je nog vragen hebben, hij heeft geen bericht ontvangen. Na het bezoek en telefoontje, nemen we altijd nog even contact op om te kijken hoe het gesprek en de overstap is ervaren. In dit gesprek heb je aangegeven dat je nog niet echt naar de e-mail had gekeken en hebben we geadviseerd om dit alsnog te doen. Is het gmail.com-adres wat je hebt gebruikt om je klacht te plaatsen de juiste? Zo ja, zullen we het contract daar naar toe sturen. Groeten, Nancy

Reactie van de melder van de klacht geisje peters

7 maanden geleden - Geachte mevr nancy lDigitaal..? Ok nou dat kan ik me niet herinneren ik weet alleen dat hij daar een presentatie op liet zien.ja ik weet alleen dat blocnot en ik heb geen kaartje gekregen.dus ja ik kon niemand bereiken.was daardoor ook kwijt wat en bij welk bedrijf het was. Ik heb mijn mail bekeken en kan niks terug vinden. En dan nog gaat het om het feit dat hij mij verzekerde dat alle kosten vergoed werden.. dus ook de over name van de voor en voor het ipad abonnement dus geen maximum of andere regel.. Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt dus heb het zelf niet verzonnen hij begon er zelf over. En wat ik al aangaf.. dit is mijn klacht dat dit de voorwaarden waren die mik niet in de problemen brachten.want nu zit ik door hem met een betaling van 8 mnd bij oxxio van 50 euro en 50 bij jullie...ik betaalde 70 euro.. nu dus 100 euro om bij jullie te komen..en dat heb ik toegezegd omdat hij aangaf dat ik aan overstappen geen omkijken had en zeker geen kosten want die zouden nuon overnemen en daar blijkt niets van waar te zijn..wat ik ook heb moeten tekenen..om te overhandigen was mij verteld.. Dus me't u uitleg en reactie ben ik niet geholpen.. Ik heb geen kaartje gekregen.en geen contract.. geen mail.. En wel overstap kosten van 200 euro. Ik ga in mijn flat wel navragen wie er nog meer gesproken heeft me't hem en tevens woont zijn vriend aan de overkant..want ik ben dan vast niet de enige die dit verhaal hoorde.. Ons tegemoet komen omdat jullie het gehele pand in jullie beheer wilde..zoals het vroeger was! Dus daarom die extra kosten overnamen En ik was onder invloed van tramadol . Ziekte en verre van helder.en u kunt denken hoe weet u dit wel.omdat ik dit goed heb meegekregen en dat blocnot raar vond. ik ga er wel werk van maken..desnoods bij geschillen commissie Ik heb bij meerdere instanties navraag gedaan. En ga hun advies opvolgen. Want u bedrijf zou best meerdere klachten krijgen.. Groeten geisje Peters

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 17 augustus 2016 om 12:46 geantwoord

Hoi Geisje,

Wat je ons geeft staat eigenlijk lijnrecht tegen de informatie die je ons telefonisch hebt gegeven. Welk compromis zou je hiervoor willen voorstellen? We hebben natuurlijk veel liever dat je tevreden klant bij ons bent dan dat je het idee hebt dat je aan ons \"vast\" zit zonder dat je hier voor hebt gekozen.

Groeten, Nancy

Reactie van de melder van de klacht geisje peters

7 maanden geleden - Sorry voor mijn rare manier van sommige worden ik heb dit moeten type op mijn telefoon en hij liep vast.

Heeft op 22 augustus 2016 om 15:03 geantwoord

Ik heb nog steeds niks gehoord..ben het wachten nu wel beetje zat..

Alle klachten die gemeld zijn door geisje peters