Klacht: Hr. van Veen

op 16 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Ik kreeg op 11 Januari 2014 de afrekening van 2013 of ik even
320 euro bij wil betalen. Alle vorige afrekeningen was dat rond de 15 euro en zelfs een keer kreeg ik tien euro terug.
Hoe kan dit jaar opeens zo hoog zijn ik heb er juist alles aangedaan om te besparen. ( Lampen en lage thermostaatstand +/- 19 graden ) Dit is heel vreemd. Ik zit al vanaf het begin van hun bestaan bij het NuoN maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Dat zij gewoon eerlijk blijven en geen gewone burgers op kosten jagen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 jaren geleden - Geachte heer Van Veen, Ik heb u net geprobeerd te bellen over uw klacht. U was helaas niet aanwezig. Uw partner gaf aan dat u vanmiddag thuis telefonisch bereikbaar bent. Ik bel u hier na 15.00 uur nogmaals over terug. Met vriendelijke groet, Marlies Nuon Webcare

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 27 januari 2014 om 11:22 geantwoord

Wij hebben elkaar vandaag gesproken over uw jaarafrekening. De bijbetaling wordt grotendeels veroorzaakt door de stijging van het elektriciteitsverbruik. Daarnaast was uw gasverbruik afgelopen jaar ook iets hoger dan de jaren ervoor. Ik ga ervan uit dat de oorzaak hiervan de lange, strenge winter van vorig jaar is.

Marlies
Nuon Webcare

Heeft op 18 februari 2014 om 19:00 geantwoord

Er is geen oplossing geboden, volgens hun heb ik meer verbruikt dan vorige jaren, maar dat klopt dus niet! Het klop volgens de afrekening maar volgens mij kan ik nooit zoveel meer vebruikt
hebben. Ik heb zelfs in 2013 meer gedaan om zuiniger met energie te zijn.Het is dus een ja/nee spelletje maar dan wel op mijn kosten. Dit zit mij echt niet lekker misschien dan toch maar oversluiten naar een andere energie leverantier

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Nuon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door van Veen