Klacht: HollandsNieuwe incasseert teveel abonnementskosten.

Martine Sierat op 21 januari 2013 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nu een jaar bij HollandsNieuwe. Was uiterst tevreden! Totdat ik eind december mijn abonnement ging wijzigen in een ander abonnement, een aanbieding. (zou dan goedkoper uit zijn) Dit kon nu, omdat mijn 1 jaar contract verlopen was.

Het verliep goed, tot drie weken geleden: IPV 22,75 Euro
(het verschuldigde bedrag ook volgens mijn nieuwe nota en aansluiting) werd er 34,37 Euro afgeschreven! Nog meer dan mijn oude abonnement!

Ik ging meteen mailen, en het klachtenformulier invullen. Kreeg na een uur een bevestigings mail terug dat ik BINNEN 2 werkdagen een positief antwoord tegemoet kon zien!
Nou NIET dus. Gebeld met HollandsNieuwe a 15 ct pm. Bijna een uur aan die telefoon hangen, met een bandje, al onze medewerkers zijn in gesprek! Yeah right! Gewoon even snel 9 Euro vangen noem ik dat. Mijn telefoontje is dus niet beantwoord, en ik heb de hoorn neergelegd om de hoge kosten in de hand te houden!

Sinds ruim een week is er eindelijk E-mail contact en mail ik af en aan met ze.
In de ene mail erkennen ze schuld en zouden ze het oplossen, en in de andere mail vragen ze mijn betalingskenmerk, en in een nog andere mail geven ze de “technische dienst” de schuld.

Vandaag weer een paar mails ontvangen van ze. (5 in 1) In de ene beweren ze dat ik mijn internetbundel zou hebben stopgezet? In de andere weer dat ik er een heb afgesloten voor 10 Euro en die zou vandaag ingaan? In een weer andere zou ik hem stopgezet hebben? Ik ben woest! Waar gaat dit over???

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug en eigenlijk ook mijn 9 Euro mislukte telefoonkosten terug zien.

Tevens dat mijn abonnement die ik gekozen heb en waarvoor betaald is, correct wordt uitgevoerd met het juiste bedrag van 22,75 Euro!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hollandsnieuwe in behandeling genomen

Bericht van

11 jaren geleden - Beste Martine, Bedankt voor je email omtrent het voorval omtrent de factuur die in plaats van €34,37, €22,75 behoort te zijn. We zien in het systeem dat de databundel vajn 500 mb is aangezet op 21/01/2013. De betreffende afdeling heeft ook op deze datum een bedrag van €11,62 teruggestort op je rekening. Onze excuses voor dit ongemak. Hopende je hiermee te hebben geinformeerd. Vriendelijke groet, hollandsnieuwe

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Aan HollandsNIeuwe, "We zien in het systeem dat de databundel van 500 mb is aangezet op 21/01/2013." Hoe komen jullie daarbij? Ik heb niets gedaan, dit had op 08 januari automatisch al moeten gebeuren toen mijn nieuwe abonnement inging. Volgens jullie mailtjes staat de databundel ondertussen ook weer uit?? Hoe zit het met mijn verspilde belkosten a 9,- Euro? HollandsNieuwe neemt de telefoon immers niet aan. Wat gaan jullie doen aan de andere ergernissen zoals te laat/en soms helemaal niet reageren op klachten via de mail? Graag verneem ik nog aanvullende informatie over bovengenoemde.

Bericht van

11 jaren geleden - Beste klant, Wij zullen de kosten voor het bellen naar de klantenservice helaas niet vergoeden. Mocht je nogmaals contact met ons opnemen, zou je ons ook kunnen mailen. Wij hebben het momenteel drukker op de mail dan normaal, maar we doen ons uiterste best om de mail berichten zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Uw contract is op 8 januari jl. ingegaan. Op 21 januari heb je, je databundel stopgezet via je hollandsnieuwe account. Ongeveer 10 minuten later heb je deze weer aangezet. Dit hebben wij niet voor jou gedaan, omdat wij dit namelijk niet kunnen. Met vriendelijke groeten, hollandsnieuwe

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Aan HollandsNieuwe, Ik ben behoorlijk confused! Ik weet toch zeker, dat ik totaal niets gewijzigd heb aan mijn databundel!! Ik reageer anders toch niet zo heftig hierop. Het was gister 21 januari, dus U beweerd dat ik dus gister mijn databundel stop gezet heb, om hem vervolgens 10 minuten later weer aan te zetten om daarna woest hierover mijn beklag te doen bij HollandsNieuwe?! U weet het erg goed te brengen, maar ik trap hier niet in! Daarbij heb ik wel wat anders te doen dan fouten van en door een ander zien op te lossen. Dit heeft mij heel erg geschaad. Voor mij nooit meer een HollandsNieuwe abonnement!!

Bericht van

11 jaren geleden - Beste klant, Indien je geen databundel wenst te ontvangen, kun je dit ten alle tijden uitzetten via je hollandnsieuwe account. Wij mogen namelijk niet de bundels van de klant aanpassen dus wellicht heb jij of 1 van je naasten deze toch onbewust uitgezet. Dit omdat wij dat namelijk niet kunnen. Met vriendelijke groeten, hollandsnieuwe

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hollandsnieuwe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hollandsnieuwe beoordeeld.

Hollandsnieuwe

Heeft op 29 januari 2013 om 14:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Databundel van klant is toegevoegd + actiekorting.
Het teveel betaalde abonnementsgeld (11,62 euro) is op 21 januari aan de klant teruggestort.

Alle klachten die gemeld zijn door