Klacht: Hollands Nieuwe neemt klacht niet serieus

Merula op 31 januari 2013 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Constant wordt ik door Hollands Nieuwe met een kluitje in het riet gestuurd.
Het toestel wordt zeer snel toegestuurd, maar het abonnement kan pas na een maand ingaan, vanwege nummerbehoud en het opzegtermijn bij de vorige leverancier.
Opvallende ook dat het precies om 1 mand gaat!
Ik heb direct gebeld, maar wordt zeer onvriendelijk te woord gestaan en er wordt geen oplossing geboden, behalve dat ik gewoon pech heb en moet betalen.
Het antwoord op mijn schriftelijke klacht wordt ook ongeveer met die mededeling beantwoord met als extra advies dat ik mijn nieuwe toestel misschien aan een vriendin kan uitlenen om zo mijn ongewild aangeschafte belminuten op te maken. In ieder geval moet ik ze betalen.
Vervolgens nadat ik mijn klacht vermeld heb bij KLACHT.nl ontvang ik onderstaande reactie. Dat er elke dag dataverkeer is geweest! Het dataverkeer is wordfeut op mijn eigen Wifinet. Geen enkele belminuut of MB wordt hiermee gebruikt. De indruk wordt met dit antwoord gewekt dat als ik dat niet gedaan had, dat er dan wel iets aan gedaan had kunnen worden door Hollands Nieuwe. Als dat zo is, Hollands Nieuwe, doe er dan alsnog wat je had moeten doen. Luis je nieuwe klant er niet op deze manier in, door achteraf je eigen verantwoordelijkheid op hem/haar af te schuiven.

hollandsnieuwe reageerde op januari 30th, 2013 at 14:01

Beste klant,

Zodra je simkaart wordt geactiveerd gaat je hollandsnieuwe abonnement lopen: in dit geval zien we dat er iedere dag sinds de activatie dataverbuik plaatsvindt. Het is helaas dan ook niet mogelijk om de gemaakte kosten te annuleren en het abonnement een maand later in te laten gaan.

hollandsnieuwe

Wanneer Hollands Nieuwe alsnog het abonnement laat ingaan per opzegdatum van het abonnement van Hi, zoals was afgesproken.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hollandsnieuwe in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hollandsnieuwe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hollandsnieuwe

Heeft op 31 januari 2013 om 12:36 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Ten eerste onze excuses voor de manier waarop u tot nu toe benaderd bent. U bent waarschijnlijk verkeerd ingelicht. Het is namelijk zo, dat wanneer een simkaart geactiveerd wordt, door middel van een telefoontje, sms of data verbruik, dan zal vanaf die actie het abonnement starten en zult u kosten maken. Het logboek register, registreert alleen de activiteiten die zijn gelopen via de simkaart. Wij zien daar inderdaad regelmatig data verbruik, tussen 15 en 19 Januari. Ook is te zien dat er inderdaad activiteiten geregistreerd staan als zijnde internet. Het komt regelmatig voor dat de het mobiel internet de voorkeur krijgt boven WIFI. Per mail zal ik u een copy doen toe komen van het register.
Zoals eerder is aangegeven, is het niet mogelijk om het abonnement op te schuiven.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben

hollandsnieuwe

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hollandsnieuwe beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door