Klacht: Hoge rekeningen en onterechte opzegboete

op 21 april 2017 over EON in de categorie Energieleveranciers

Na een bezoek door www.inhoofdzaak.nl ben ik in augustus 2015 overgestapt naar E.On zakelijk omdat ik op mijn huisadres ingeschreven sta met een KvK-nummer en hun aanbod gunstig was.

Bij mijn jaarafrekening (in 2016) achter waarom E.On goedkoper was:
Mijn meterstanden waren namelijk geschat (ondanks slimme meters!) en mijn gasverbruik 100m³ te hoog. Daardoor kreeg ik een véél te hoge jaarafrekening én werd mijn voorschot verhoogd. Gebeld met klantenservice maar correctie kon pas als het verschil meer dan 10% bedroeg..

Omdat E.On geen oplossing bood heb ik die zelf gevonden: Overstap naar een andere leverancier betekende in dit geval € 100 goedkoper per maand en een échte meteropname (vanwege de overstap) dus veel geld terug van E.On.

Door dit vooruitzicht ben ik in januari 2017 iets te voortvarend overgestapt naar Greenchoice. Ik besefte niet dat ik bij E.On een driejarig ipv een éénjarig contract had. Daar kwam ik pas achter toen ik de boetefactuur kreeg van E.On van bijna € 400,-

Nou zul je zeggen “pech gehad, je stapt zelf over…” Maar ik heb toch contact gezocht met Greenchoice. In hun overstapvoorwaarden staat namelijk dat zij altijd bij de oude leverancier de einddatum van het lopende contract opvragen om onnodige boetes te voorkomen.

Inmiddels ruim 4 maanden later heeft Greenchoice enorm haar best gedaan. Het blijkt namelijk dat E.On de wettelijke regels niet nakomt: Zij hebben mijn contract niet geregistreerd in het CER (Contract Einde Register). Greenchoice heeft daarom uit dit CER geen einddatum ontvangen en mijn overstap doorgezet. Hadden ze dat wel gekregen dan was ik niet overgestapt natuurlijk…

Ondanks regelmatig mailverkeer door Greenchoice en door mij reageert E.On helemaal niet. Mij rest dus nog maar één optie: Deze oplichterspraktijken juridisch aanpakken!

Volledige kwijtschelding van de opzegboete en terugbetaling van teveel betaald erekeningen en voorschotten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EON over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EON in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door ORC