Klacht: Hoge rekening door verkeerd abonnement

op 21 januari 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Vodafone,

Ik ben tijden een tevreden abonnee bij jullie geweest en ik had eigenlijk nooit wat te klagen. Maar het afgelopen jaar heb ik jullie mindere kant gezien en die zou ik graag met jullie willen delen.

Ik heb een Vodafone prepaid-only abonnement en om precies te zijn SO Bel + SMS + Web-3 120, vrij minimalistisch abonnement met de looptijd van 2 jaar. Ik had destijds een Blackberry, dus ik had er een Blackberry internet abonnement bij en ik betaalde in totaal de eerste 12 maanden 15 euro, de twaalf maanden daarna werd het 25 euro, of 30, is verder ook niet heel erg van belang.

Ik kreeg dit abonnement in mei 2012 en ik was heel tevreden. Echter, in januari 2013 kocht ik een Iphone 4 en je kan het al raden, de abonnementsprijzen stegen de lucht in. Dat lag in eerste instantie heel erg aan mij: ik downloadde op 3G regelmatig podcasts e.d. Ik snapte er niet veel van en nam contact op met de klantenservice, deze vertelde me dus dat het niet verstandig was om met 3G te downloaden met een minimaal internet abonnement van 200 mb, kosten terugvragen was niet mogelijk. Balen, maar begrijpelijk!

De maanden daarna bleven mijn abonnementskosten boven de 50 euro per maand, erg veel, dat terwijl ik mijn 3G het grootste deel van de tijd uit had staan. Ik nam regelmatig contact op met de klantenservice maar daar werd ik onredelijk, slecht of níét geholpen. Pas 2 maanden terug na het zoveelste belletje werd mij verteld dat ik ook bloX aan kon zetten, dat werd voor mij gedaan en dat was de eerste keer sinds tijden dat ik goed werd geholpen.

Helaas heeft ook bloX tot nu toe nog niet veel uitgehaald, ik ga nu niet meer de honderden euro’s in maar betaal nog wel standaard 50, ik heb me daar bij neergelegd, wat eigenlijk een slechte zaak is.

Ik wil hier nog even een klein rekensommetje presenteren:

Ik heb betaald voor mijn abonnement (en dan reken ik vanaf 29-10 omdat ik niet verder terug kon in mijn afschriften digitaal): 913 euro.

Als ik nooit buiten mijn bundel was gegaan had ik moeten betalen (gerekend met een abonnementsprijs van 30 euro het tweede jaar): 540 euro.

N.B Hier zijn dus +/- 5 maanden niet meegerekend in mijn kosten.

Van dit verschil kon ik dus makkelijk een nieuwe Iphone kopen. Nou ging ik afgelopen week naar de Vodafone in Arnhem centrum en daar mocht ik eerst 15 minuten wachten omdat de collega’s met elkaar aan het lachen waren (ik was de enige klant in de winkel). Vervolgens vroeg ik aan deze verkoper of hij kon kijken wanneer mijn abonnement afgelopen was, want ik was het wel zat. De verkoper (ik gok eind 20, ik ben zelf 19) keek mij op zó’n arrogante manier aan dat ik me ter plekke ongewenst voelde en de hulp die hij bood was minimaal, hij dacht totaal niet mee met de klant.

Wat wil ik graag? Een stukje redelijkheid en billijkheid van jullie kant, ik ben maanden over mijn abonnement heengegaan en nu vraag ik enkel of het abonnement een paar maanden eerder opgezegd kan worden (en néé ik wil niet overstappen naar een ander abonnement binnen Vodafone). Mijn abonnement loopt tot mei.

Mischa

Stopzetten abonnement