Klacht: hoge incassokosten

op 04 februari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Ik heb in oktober mijn achterstallige rekening van augustus en september betaald van Nuon aan Cannock Chase. Er bleef nog een nota van 454,= openstaand van de notas t/m november. Deze heb ik netjes betaald volgens afspraak. Ik ging ervan uit (dat is ook tel. bevestigd door Nuon) dat dan alles was opgelost, bleef allen nog de nota van december openstaan en januari kwam eraan. Nu krijg ik op 29 januari een aanmaning voor de nota van december en januari (waarvan ik van januari nog geen herinnering heb gehad) plus daarbij incassokosten van augustus en december.
Na telefonisch contact te hebben gehad op dezelfde dag dat ik de aanmaning heb ontvangen krijg ik te horen dat ze niets konden inzien omdat alles nu al naar de deurwaarder zou zijn doorgestuurd en dat ik dat maar moest afwachten waardoor er waarschijnlijk nog meer kosten bijkomen. De medewerkster was ook totaal niet bereid om iets uit te zoeken en heb het als een zeer onplezierig gesprek ervaren. Ik moest zelf maar proberen erachter te komen wat er wel of niet verrekend was want dat kon Nuon mij niet vertellen.

Ik wil weten hoe het kan dat ik een aanmaning krijg met incassokosten voor een rekening van augustus 2013 en 2x december 2013 die naar mijn weten en in overleg met Nuon is betaald en dat ik een aanmaning krijg voor een factuur van december 2013 en januari 2014 (van januari nog geen herinnering gehad) en dat het ook al doorgezet is naar de deurwaarder??

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Nuon

Heeft op 12 februari 2014 om 08:59 geantwoord

Nuon heeft op 7-2-2014 een betalingsregeling getroffen.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door bosama01