Klacht: hoge factuur terwijl 9 maanden niet thuis

op 19 december 2012 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Geachte ls,

ik krijg een te hoge eindrek eerst van eneco.
na correctie alsnog te hoog.
ik ben 9 maanden niet thuis geweest.
Zie brief van eneco en nu moet ik 100 euro extra betalen en is mijn maandterm te hoog (50)

geld terug storten

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 21 december 2012 om 15:51 geantwoord

Klant geprobeerd telefonisch te bereiken. Dat is helaas niet gelukt. Daarom per e-mail als volgt gereageerd:

Geachte heer, mevrouw,

Graag reageer ik op uw klacht op klacht.nl van 19 december 2012. U geeft aan dat we teveel verbruik in rekening brengen omdat u 9 maanden niet thuis was en u vraagt ons om geld terug te storten.

Ik heb de jaarnota bekeken en heb zojuist geprobeerd u hierover te bellen. Helaas is dat niet gelukt. Daarom reageer ik via deze e-mail. Op 7 november 2012 hebben we de jaarnota gebaseerd op geschatte meterstanden. Vervolgens heeft u ons standen gegeven van 29 november 2012. U gaf ons de volgende standen door:

Elektriciteit telwerk 1: 1503
Elektriciteit telwerk 2: 1901
Gas: 1432

Op basis van deze meterstanden hebben we de jaarnota gecorrigeerd. We brengen nu uw energieverbruik in rekening op basis van werkelijke meterstanden uit 2011 en 2012. We zien daarom geen reden om aan de correctienota te twijfelen. Tussen oktober 2011 en oktober 2012 brengen we bij u 556 kWh en 688 kuub in rekening. Wij weten niet in welke periode u niet aanwezig was in de woning maar deze verbruiken lijken ons niet onwaarschijnlijk voor de door u beschreven situatie.

Uw bezwaar tegen de correctienota is ons niet duidelijk. Als er bij u onduidelijkheden bestaan over de gemaakte correctie, verneem ik graag concreet uw vragen hierover. Als u het termijnbedrag wilt wijzigen kunt u dit gemakkelijk doen via Mijn Eneco (mijn.eneco.nl).

Als u het bij te betalen bedrag van de jaarnota graag in 2 termijnen wilt betalen, neemt u dan voor 28 december 2012 telefonisch contact met ons op.

Ik ga ervan uit u duidelijk te informeren over de correctienota.

Kelly

Alle klachten die gemeld zijn door sunnny