Klacht: hoge eindafrekening na aantoonbare kapotte meter buiten mijn schuld, geijkt door het lab van liander.

op 19 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Na het vaststellen dmv een ijking door liander dat mijn energie meter al geruime tijd defect was en ongeveer 4x te snel ging, het voorstel vanuit liander naar de nuon om 10.000 KWh te compenseren,
Ik ben hiervan telefonisch op de hoogte gebracht door de heer Scholten van liander,die ook de meter gecontroleerd heeft en vervangen na constatering dat deze defect was.
Na contact tussen liander en nuon teruggebracht tot ca 5800 KWh compensatie,(vreemd,maar akkoord gegaan met ca 5800 KWh compensatie)
Nieuwe jaarafrekening gehad met een compensatie van 1276 KWh.
Opnieuw contact met nuon dat de compensatie niet klopt,na twee weken te zijn zoetgehouden dat ze niet in het systeem konden om te kijken hoe dit kan,krijg ik van nuon te horen dat deze compensatie niet rieel is, maar dat ik het maar met liander moet uitzoeken.
Het bekende verhaal van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
Bel afspraken worden niet nagekomen .
Kortom;hoop gesteggel, maar tot nu toe geen oplossing.

Ik ben tevreden als de nuon de toegezegde compensatie van ca 5800 KWh toepast op de jaarafrekening ipv de 1276 KWh.
Dit geld dan alleen voor het jaar 2015,dan hebben we het nog niet eens over het jaar 2014 waarin ik al melding had gemaakt dat er wat fout zat in mijn huis/meter wat betreft de oplopende energiestanden wat niet meer gemiddeld zou zijn, en waar de nuon verder geen actie wilde ondernemen .(Maar dit terzijde)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 19 mei 2016 om 12:58 geantwoord

Goedemiddag meneer Gouwentak, bedankt voor uw bericht.

Jammer om te horen dat er tot op heden nog geen oplossing is geboden voor het teveel berekende verbruik. We zien dat er afgelopen dinsdag is afgesproken dat we een herberekening maken op basis van het huidige verbruik en we hiervoor foto's met meterstanden zullen ontvangen. We gaan er vanuit dat de oplossing in dit gesprek is aangeboden, mocht dit niet zo zijn laat het vooral weten.

Vriendelijke groeten,
Nancy, Nuon Webcare

Heeft op 19 mei 2016 om 17:21 geantwoord

verrassend om te lezen dat de klacht is opgelost.
gisteren,woensdag 18 mei een gesprek gehad met een van uw medewerkers over deze kwestie, toegegeven dat er bij uw bedrijf intern het een en ander niet goed gaat, zou vandaag om 16.30 uur gebeld worden door een leidinggevende van de afdeling die de correcties behandelt, maar wederom niet gebeld.
Zelf maar weer de klantenservice gebeld met de vraag waarom niet gebeld door deze leidinggevende;antwoord; wij hebben geen leidinggevende.
Nu weer een nieuwe terugbel afspraak gemaakt voor morgen 20 mei,tussen half 9 en 9 uur en dan krijg ik echt iemand aan de lijn die me zou kunnen helpen,nl een leidinggevende(die ze niet zouden hebben) van de afdeling correcties jaarafrekeningen.
ben benieuwd.
Wordt vervolgd.........
Ter info, woensdag ochtend gebeld met iemand van liander, is in het systeem gedoken, en deze begrijpt er helemaal niet van dat de nuon dit zo behandeld.alle gegevens zijn bekend, er moet 5815 KWh worden gecorrigeerd,en geen 1276 KWh zoals nu het geval is voor het jaar 2015. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de jaarafrekening van 2014, toen de meter ook al defect scheen te zijn, en waar dus ook een melding van gemaakt is.typisch gevalletje van iemand murw maken in de hoop dat deze dan maar betaald om er van af te zijn,zoals je regelmatig leest op verschillende forums.
We wachten maar weer af..............

Reactie van de melder van de klacht koos gouwentak

9 maanden geleden - Goedendag, Bij deze een update. Afgelopen donderdag (26 mei) contact gehad met een medewerker van de nuon. Na veel overleg tussen nuon,liander en ondergetekende is er eindelijk een oplossing gevonden. Het teveel berekende energie verbruik wat betreft de jaren 2014 en 2015 is,naar ieders tevredenheid, gecompenseerd. Met dank aan de Energieadviseur J.Hesselius van nuon klantenservice die deze kwestie uiteindelijk heeft opgepakt en alle moeite heeft gedaan om dit probleem op te lossen. Eind goed, al goed..........

Alle klachten die gemeld zijn door koos gouwentak