Klacht: Hoe een defect regelklepje heel NUON ontregelt

op 25 december 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

In de winter van 2012/2013 (nee, dit zijn geen typefouten) bleek er een defect in mijn warmwatertoevoer te zitten. Mijn overbuurman is ex-monteur van NUON en constateerde dat de radiator direct bij de meterkast niet meer dan lauw werd. Wij constateerden een binnentemp van 16 C in de winter. Helaas duurde het nog eens wat maanden voordat NUON iemand langs wilde sturen, Gelukkig constateerde de monteur een defecte regelklep. Het warme water kwam veel- en veel te langzaam ‘binnen’ waardoor het water niet warm maar lauw was als het eindelijk eens het pand binnenkwam. Begrijp svp dat dit vele maanden heeft geduurd in de winter. We probeerden het wel warm te krijgen, maar het werd het nooit.

Het moge duidelijk zijn dat dit ‘verbruik’ niet als verbruik kan worden gezien. Het was lauw en nooit warm.

NUON denkt daar echter heel anders over. Ik zal de vele uren en brieven niet noemen, en de ca 22 medewerkers die allen het hele verhaal van voren af aan opnieuw moesten horen, met excuses en we pakken het op en tja….dan gebeurd er weer niets.
De afhandeling wat begon in het vroege voorjaar 2013 met een brief naar NUON waar nooit antwoord op kwam, en eindigde 13 oktober 2017 met een ‘betaalafspraak’ waarin NUON mij dwong c.q. chanteerde alsnog de steeds de verbruiksjaren doorgeschoven extra-verbruik alsnog te betalen. DAN zou NUON alsnog willen kijken naar een regeling die voor beide partijen redelijk en billijk zou zijn. De laatste dame van NUON had ook nog een kado-bon toegestuurd omdat het echt te gek voor woorden was dat ik zo lang aan het lijntje was gehouden.

De status nu? Die kado-bon is uiteraard nooit ontvangen, Uiteraard heb ik wel in 1x betaald want ik houd me aan mijn afspraak. En NUON? NUON laat zoals dat al die jaren ging gewoon weer helemaal niets van zich horen. Ik heb betaald voor het extra verbruik als gevolg van de defecte regelklep, en ik heb betaald voor wellicht 5 maanden lang verbruik van lauw water.

Dat NUON zich aan zijn afspraken houdt en mij niet laat betalen voor lauw water in de periode sep 2012 - maart 2013. (de meter is ondertussen ook vervangen).
Als NUON zich beroept op dat dit lang geleden is en een en ander niet meer terug te traceren is, dan ligt dat volledig aan NUON.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 03 augustus 2018 om 12:33 geantwoord

Wij hebben deze klacht afgesloten. Er is geen contact meer geweest op deze klachtensite. Wij hebben verder contact gehad via de klantenservice en hebben de klacht verder besproken met de klant. Omdat de klacht uit 2017 is, en deze nog in behandeling stond op deze website, hebben wij de klacht vandaag gesloten.

Heeft op 03 augustus 2018 om 12:38 geantwoord

Er is geen oplossing geweest. Men heeft gedreigd mijn aansluiting af te sluiten als ik niet betaalde. Pas daarna wilde men ingaan op mijn klacht.

Maar zoals verwacht; na volledige betaling nooit meer wat vernomen van NUON Warmte.

Alle klachten die gemeld zijn door GeertK