Klacht: Het NIET naleven van hun eigen voorwaarden

Elmer Kievit op 12 april 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zelf ben ik een vertegenwoordiger die spullen van de leveranciers uit het buitenland ontvang. Vaak zijn dit al bestelde samples voor klanten. Iedere keer als ik pakketten uit Spanje enof België ontvang, blijf ik thuis om ze te ontvangen. Ik heb een druk werkschema en moet dus goed plannen.

Op 08-04-2018 zou ik een pakket ontvangen vanuit België geleverd via DPD. Tracking code 05347006347471.

Echter deze dag is de chauffeur wel aan de deur geweest maar heeft alleen een kaartje in de bus gedaan met dat ik NIET thuis was en dat ik de twee(Grote zware dozen) kan ophalen na 18.30 bij een Pick-up shop.
Raar want de collega`s vervoerders waren wel gewoon hier de dag, want ik kreeg meer zendingen binnen die dag.
(Ik snap wel de chauffeur van DPD wou niet sjouwen want de weg ligt voor de helft open, en dit duurt nog 5 maanden)

Echter ik de volgende dag naar het pick-up punt en wat blijkt, de pakketten zijn er niet.
Lachend maar balend weg gegaan. Einde van de dag ik er weer heen maar ook nu vergeefs.
Op zaterdag ik weer geweest in de ochtend, weer niks. In de middag na 16.00 uur weer geweest, weer niks. Kwaad en gefrustreerd de deur uit want de monsters had ik de maandag dus nodig bij een klant.

Op maandag einde van de dag weer langs geweest, en nog geen pakketten op het pick-up punt.
Klanten servic DPD bellen, Vriendelijke dame aan de lijn, echter wel weer € 0,50 ct per minuut. De dame begreep mijn frustratie en maakte het nog erger door te zeggen dat de pakketten weer RETOUR afzender waren gegaan. Terwijl er zelfs nog staat op de afhaal bericht dat het er 7 dagen zou blijven liggen maximaal. Dus dit is niet waar!!

Vervolgens moet ik de leverancier bellen op te vragen om het alsnog n keer op te sturen, terwijl ik vindt dat dit DPD zijn verantwoording is om recht te zetten.
Dit is niet de 1e keer dat dit gebeurd dat de chauffeur gewoon n kaartje in de bus stopt terwijl ik er wel gewoon ben.

Ik heb de klacht ook bij mijn leverancier neer gelegd

Ik ben tevreden als DPD enig teken van gehoord geeft en toegeeft dat het naleven van hun EIGEN voorwaarden niet gebeurd.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 13 april 2018 om 14:00 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door