Mijn Klacht:
Wij hebben voor onze korte vakantie in Portugal bij Hertz op Faro Luchthaven een auto gehuurd, periode zondag 27 oktober tot en met donderdag 31 oktober, en dat was dus voor 4 dagen, want geen volledig laatste dag. Onze schoonzoon had hetzelfde gedaan.
Van tevoren in Nederland de bepalingen doorgelezen en begrepen dat we ruimte moesten hebben op de creditcard voor 300 of 500 euro borg.
Wat bleek dus in Portugal, we moesten dus ruimte hebben voor ongeveer 1000 euro borg! Dus wij, mijn vrouw en ik, hebben voorgesteld om de creditcard op te waarderen naar 1000 euro, maar dat was allemaal niet nodig, de man van Hertz zou het wel regelen. Dus wij waren gerustgesteld. Onterecht bleek later.
Maar wat blijkt nu; wij hebben dus een rekening gekregen van 272,52 euro extra! En daar zitten allerlei bedragen voor autohuur en verzekeringen (allrisk èn banden èn ruiten) in.
En wij hadden in Nederland ook al 186,12 euro betaald, dus de totale rekening zou dus op 458,64 euro uitkomen! En het ergste is (voor ons) dat onze schoonzoon, die dus wel meer ruimte op zijn creditcard had, alleen de extra kinderzitjes heeft betaald, en de tolbadge en tol. En daarom wil ik ook mijn geld terug!
En we hadden Hertz uitgekozen omdat die zo’n goede naam heeft.
Gewenste Oplossing:
Ik wil geen 272 euro extra betalen omdat ik te weinig tegoed had op mijn creditcard, en dat kan gewoon want mijn schoonzoon heeft niets extra's hoeven betalen.