Klacht: Teveel betaald

Frank Tijsma op 25 november 2024 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben voor onze korte vakantie in Portugal bij Hertz op Faro Luchthaven een auto gehuurd, periode zondag 27 oktober tot en met donderdag 31 oktober, en dat was dus voor 4 dagen, want geen volledig laatste dag. Onze schoonzoon had hetzelfde gedaan.
Van tevoren in Nederland de bepalingen doorgelezen en begrepen dat we ruimte moesten hebben op de creditcard voor 300 of 500 euro borg.
Wat bleek dus in Portugal, we moesten dus ruimte hebben voor ongeveer 1000 euro borg! Dus wij, mijn vrouw en ik, hebben voorgesteld om de creditcard op te waarderen naar 1000 euro, maar dat was allemaal niet nodig, de man van Hertz zou het wel regelen. Dus wij waren gerustgesteld. Onterecht bleek later.
Maar wat blijkt nu; wij hebben dus een rekening gekregen van 272,52 euro extra! En daar zitten allerlei bedragen voor autohuur en verzekeringen (allrisk èn banden èn ruiten) in.
En wij hadden in Nederland ook al 186,12 euro betaald, dus de totale rekening zou dus op 458,64 euro uitkomen! En het ergste is (voor ons) dat onze schoonzoon, die dus wel meer ruimte op zijn creditcard had, alleen de extra kinderzitjes heeft betaald, en de tolbadge en tol. En daarom wil ik ook mijn geld terug!
En we hadden Hertz uitgekozen omdat die zo’n goede naam heeft.

Gewenste Oplossing:

Ik wil geen 272 euro extra betalen omdat ik te weinig tegoed had op mijn creditcard, en dat kan gewoon want mijn schoonzoon heeft niets extra's hoeven betalen.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hertz over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

Hertz

Heeft op 09 december 2024 om 10:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Onze referentie:24521243
Huurovereenkomst:783454744
Reservering:L01307821E9

Geachte heer Frank Tijsma,

We waarderen het dat u dit onder onze aandacht heeft gebracht. Het betreurt ons te vernemen dat u vanwege het tekort aan limiet op uw creditkaart nu extra kosten heeft gemaakt.

Wij kunnen achteraf natuurlijk niet met zekerheid zeggen hoe de uitwisseling tussen u en de medewerker is verlopen, echter is de extra verzekering toegevoegd tijdens het uitchecken en heeft u de huurovereenkomst ondertekend waarin de prijs met deze optie wordt bevestigd. U hebt een kopie van dit document ontvangen bij het afhalen. Als u op dat moment een dispuut had aangegaan met ons aan de balie, hadden we dit vrijwel zeker anders kunnen doen. Nu na de huur, nadat u inmiddels van de dekking van deze verzekering genoten heeft tijdens de huur, kunnen wij deze kostenpost niet terugdraaien.

Het spijt ons dat we niet de door u gewenste resolutie kunnen aanbieden, maar volgens onze gegevens heeft u de extra optie zelf geaccepteerd aan de balie. We zullen het team aanspreken om in de toekomst duidelijker te zijn bij het aanbieden van extra opties, maar op basis van het getekende huurcontract kunnen wij in dit geval geen restitutie aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Frank
Hertz Klantendienst
www.hertz.nl

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Frank Tijsma

Heeft op 12 december 2024 om 20:12 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Is geen oplossing, is eigenlijk helemaal niets!!

Alle klachten die gemeld zijn door Frank Tijsma