Mijn Klacht:
Hertz heeft een oorspronkelijke quote van €181,19 bij inlevering plots veranderd in €467,19. Vooraf hadden wij dit geld al als ‘BORG’ betaald, zo zeiden de baliemedewerkers althans. Het geld werd namelijk in een envelopje gedaan en zouden we terug krijgen.
Ik heb hier al veel tijd in gestoken via mail, twitter en telefoon maar wordt slechts 1/4 keer beantwoord. Hertz neemt deze zaak niet serieus.
Hieronder de contacthistorie:
Op 27 juni hebben wij in Girona onze vooraf geboekte huurauto afgehaald, tot dan toe zonder problemen. Na het inleveren van de auto op 7 juli kwam aan de balie echter de volgende vervelende, onterechte verrassing.
De vooraf geschatte huurkosten van €181,19 (inclusief alle toeslagen etc) werd bij de eindafrekening plots €467,19! Aangezien we snel het vliegtuig moesten halen zat er op dat moment niets anders op dan het te betalen.
Hieronder zal ik de tekst citeren uit de bevestigingsemail ten tijde van boeken:
Het totale tarief voor uw specifieke tarief wordt gecalculeerd op basis van het volgende:
Kortingen:
CDP: RYANAIR
Official Travel
Basisbedrag:
1 week3 extra dagen
Onbeperkt kilometers inclusief
ITEMS INCLUSIEF:
Schadedekking (CDW)
Diefstal verzekering
EXTRA ITEMS (inbegrepen in de geschatte totale huurwaarde)
locatietoeslag
belasting
Total geschatte huurkosten 181.19 EUR
Tariefcode is gegarandeerd.
U begrijpt natuurlijk wel dat dit zeer misleidend is en helaas waarschijnlijk onze laatste keer dat wij iets bij Hertz zullen afnemen. De balie-medewerkers hadden geen begrip voor onze verbazing en stonden niet open voor uitleg van onze kant van het verhaal.
Ik heb dit op 16 juli per mail gemeld. Na 2 weken te hebben gewacht en geen reactie besloot ik het via Twitter te proberen. Na enkele uren werd ik gebeld door een Spaanse mevrouw die Nederlands sprak.
Ik kreeg van haar op 6 augustus de factuur waarin uitgelegd werd waar dit bedrag uit bestond.
Vervolgens heb ik hier op het volgende gereageerd:
Goedendag,
Ik heb de invoice besproken met Catharina. Zij zegt helemaal niet op de hoogte te zijn geweest van deze extra verzekeringen. Zij werd uberhaupt niet ingelicht over verzekeringen en een inzittende verzekering vind ze de grootste onzin en zou ze nooit genomen hebben.
Ze zegt dat het enige dat zij getekend heeft het bonnetje is NA inlevering. Zoals eerder vermeld, we moesten wel want we stonden onder druk omdat we het vliegtuig moesten halen.
Ik hoor graag van u!
Hierop vervolgens niets gehoord. Wederom Twitter geprobeerd maar dit maal geen enkele reactie. Op 17 augustus een herhaalemail gestuurd in de hoop dit maal wel een reactie te vinden maar helaas, wederom geen gehoor.
@Hertz: ik verwacht dat u dit z.s.m. oppakt.
Gewenste Oplossing:
- Creditering van het teveel betaalde bedrag
- Excuses voor de waardeloze service
