Klacht: Smerige en in slechte staat verkerende huurauto

Kruijt_64 op 21 september 2012 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1) Personeelsleden die werken in de garage waar in Rome de auto’s worden opgehaald spreken geen andere taal dan italiaans. Desb. persoon wilde ons geen andere wagen mee geven dan deze uitgewoonde auto. Daarnaast wilde hij de schade die op de auto bij ophalen aanwezig was (die niet op het basisformulier stond) wel op ons verzoek noteren, maar niet signeren, noch doorgeven aan Hertz. Wij
hebben foto/film materiaal moeten maken als bewijs. Bij inleveren werd dat pas goedgekeurd. Bij ophalen was er tevens eerst niemand aanwezig behalve 2 schoonmakers. We hebben 40 min. met onze koffers staan wachten, waarna het personeelslid laconiek zonder pardon aan kwam sloffen.
Uit de rotzooi in de wagen werden we wijs (het vorige huurcontract lag er nog in) dat de auto voor ons een half jaar lang was verhuurd. Duidelijk was dat deze wagen zonder onderhoudsbeurt en schoonmaak gelijk aan ons was doorgeschoven. Ondanks dat we de wagen weken van de voren online hadden geboekt.

2)Staat van auto’s zijn niet conform Hertz naar wat ik gewend ben (in Ierland en Engeland waren de auto’s in perfecte staat)
Deze wagen stonk naar sigaretten, ruiten smerig door de rook, modder binnen op deuren en vloer, sigaretteaansluiting werkte niet (waardoor de tomtom niet te gebruiken was!), ruitenwisservloeistof was op, de ruitenwisserbladen waren versleten en ingescheurd, banden liepen leeg (elke dag oppompen), geen handleiding in de auto, auto gaf melding voor een grote beurt (olie verversen, ed) en hij was merkbaar niet uitgelijnd. De slechte staat van deze auto -apart van de geur- merkten we pas toen we weg waren uit Rome. We hadden een rondreis met geboekte accommodaties, dus konden ook niet terug. Wij zijn 3x bij een garage geweest deze vakantie en hebben zelf de wagen schoon moeten maken/poetsen. Telefonische hulplijn van Hertz wilde niet helpen, vervangend vervoer pas bij serieus defect.
Dat viel ons erg tegen, en zullen dus geen Hertz wagen meer huren.

Bij het afleveren van onze huurauto in Milaan, was de baliemedewerker heel begripvol en bood voor zijn collega in Rome zijn excuses aan. Hij erkende dat hij zelf ook dit soort problemen heeft gehad bij Hertz! Hij heeft n.a.v. onze foto’s en bewijzen de huur goed afgehandeld. Hij erkende dat deze staat van de auto gevaarlijk voor ons op de weg was geweest!

Gewenste Oplossing:

Zoals de baliemedewerker zelf al aangaf bij inleveren: een tegemoetkoming in de huurkosten zou gepast zijn. Een gedeeltelijke refund.
Geprobeerd een klacht via de Hertz site door te geven, maar de site gaf foutmeldingen.

Alle klachten die gemeld zijn door