Klacht: Onbeschofte klantenservice en veel te hoge huur

Wout1805 op 21 oktober 2012 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In mei 2012 al een bedrag van € 464 aan Hertz betaald voor de huur van een auto voor drie weken in juli 2012 in USA. Bij aankomst bleek de auto te klein, maar we konden een iets grotere krijgen. Volgens de medewerkster aan de balie zou het nieuwe bedrag (USD 511) het totaalbedrag van de 19 dagen verhuur worden. Dat leek mij zeer waarschijnlijk omdat ik vorig jaar in dezelfde tijd voor nagenoeg gelijke kosten hetzelfde type en model auto heb gehuurd bij Hertz. Door deze verzekering en de vergelijking met 2011 heb ik zonder verdere argwaan getekend. Dat bleek een grote fout.

Achteraf blijkt dus dat wij een auto hebben gehuurd voor een bedrag van (464 + 426) € 890, die op de site bij reserveren voor eenzelfde periode ongeveer € 570 kost! Een verschil van meer dan € 300! Dat vind ik een schandalige verhoging. Temeer ook omdat Hertz adverteert met de garantie van het betalen van de laagst aangeboden prijs.

Navraag bij klantenservice (tot 3 x toe)hoe dit grote verschil kan ontstaan levert alleen maar het antwoord op: U krijgt geen geld terug en u moet dit als definitief antwoord beschouwen. Er wordt nu al meerdere keren niet eens meer gereageerd op de mail. Ook niet door de heer Robert Kuiper
Senior Team Leader
Hertz Customer Services
Een postadres is niet te vinden, dus een aangetekende brief is niet te versturen.

Gewenste Oplossing:

Allereerst een normaal antwoord op de vraag hoe het verschil zo groot kan zijn tussen boeken en daadwerkelijke kosten.
Ten tweede excuses voor de wijze waarop stug wordt volhard in het niet beantwoorden van een gestelde vraag.
Ten derde een tegemoetkoming (verschil in betaalde kosten versus kosten volgens boekingssysteem).

Alle klachten die gemeld zijn door