Klacht: Borg na 6 weken nog steeds niet terug ontvangen

Nmala op 02 mei 2024 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

6 weken geleden 22 maart 2024 auto bij hertz in Edinburgh gehuurd. Tot op heden nog steeds mijn borg 236 euro niet terug ontvangen. Verschillende mails verstuurd maar krijg te horen dat ze het aan het uitzoeken zijn. 2 weken later nog steeds niets ontvangen en reageren nu niet eens meer op mail.

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn borg terug

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hertz over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Geachte mevrouw B Lafertin Nmala, Zonder de gevraagde gegevens kunnen wij uw huur niet terugvinden. Om uw vraag m.b.t de borg te kunnen onderzoeken moeten wij u vriendelijk vragen ons het Hertz reserveringsnummer te sturen (K 10cijfers). U kunt ons ook het case nummer geven waaronder wij uw vraag behandeld hebben. Mocht u deze niet meer hebben dan graag de voor en achternaam die is gebruikt bij het maken van de reservering. Met vriendelijke groet, Frank Hertz customer service

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Ik heb onder achternaam Lafertin geboekt.

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - 5600693182

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Geachte mevrouw B Lafertin Nmala, Met alleen de achternaam kunnen wij uw huur nog steeds niet identificeren. Dit vanwege de zeer strenge wetten ter bescherming van privacy van klanten. Graag ontvangen we ook de voornaam. Met vriendelijke groet, Frank Hertz customer service

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Blondien Lafertin

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 06 mei 2024 om 21:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Nmala

Heeft op 07 mei 2024 om 07:57 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Mijn borg is nog steeds niet terug gestort.

Het bedrag klopt niet. Het gaat om een bedrag van 236,47 wat ik aan borg heb betaald en geen 200 euro.
Ik heb dit op 22 maart met mijn debet rekening betaald. Op 25 maart heb ik de auto weer in geleverd.
Als jullie het bedrag weer terug gestort hebben wil ik graag de exacte datum, naam en de rekeningnummer waar jullie dit op hebben gestort.
Zo heb ik bewijs dat jullie de borg wel hebben terug gestort.
En kan mijn bank daarnaar opzoek.

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Geachte mevrouw B Lafertin Nmala, Zoals in ons vorig bericht ook bevestigd, is het bedrag GBP 200.00 200 Britse ponden. Op het moment van huren was dit meest waarschijnlijk Eur 236,47. U zegt dat het geld is afgeschreven en dat u een debetkaart gebruikt heeft. Hertz heeft helaas geen informatie over de termijnen die debetkaart providers borgbedragen vast kunnen houden. Hertz heeft alleen een borg authorisatie gedaan en heeft het geld niet afgeschreven en kan het daarom ook niet terugstorten. In dit geval kan het geld alleen via de debetkaart provider teruggekregen worden, de autorisatie gegevens hebben we reeds met u gedeeld. Als u nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, met vermelding van huurgegevens, via het email adres: [email protected] Met vriendelijke groet, Frank Hertz customer service

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Er is wel geld afgeschreven van mijn rekening en jullie hebben dat niet terug gestort. Ik heb bewijs dat hertz dit afgeschreven heeft van mijn betaal rekening.

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Geachte mevrouw B Lafertin Nmala, Als u ons uw meest recente creditkaartafschrift toestuurt, waarop deze afschrijving/vasthouding nog steeds zichtbaar is, dan willen wij best nog eens kijken. (Een print screen van een mobiel bankieren app is niet acceptabel). Email ons aub met vermelding van huurgegevens, via het email adres: [email protected] Met vriendelijke groet, Frank Hertz customer service

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Hoi Frank, Ik heb een bankafschrift naar jullie gemaild. 22091420 correspondentie nummer.

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - U collega heeft gereageerd en die zegt precies hetzelfde als jij. Ik heb weer contact met mijn bank gehad en die zeggen dat jullie het bedrag op een tussenbank hebben staan. Dus jullie moeten regelen dat dat geld op mijn rekening terug gestort wordt. Wat wel is is dat de borg van mijn zakelijke rekening is afgeschreven en die staat op naam van mijn bedrijf. Pedicure voet en teen zorg. Is het mogelijk dat jullie daarom het bedrag niet terug hebben kunnen storten op mijn rekening?

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Dit is wat mijn bank zegt. Bedankt voor je bericht. Wij begrijpen dat het uiteraard vervelend is als je nog op je geld zit te wachten. Vooralsnog hebben banken niet de middelen om inkomende transacties te traceren, enkel uitgaande transacties kunnen wij onderzoeken. Daarom is de verstuurde partij verantwoordelijk voor het onderzoeken waar momenteel je borg is, als het niet op de rekening staat binnen de genoemde termijn.

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Dank u wel, Ik zal iemand vragen ernaar te kijken. met vriendelijke groeten, Frank

Bericht van Hertz

1 maand geleden - Dank u wel voor de extra informatie. Zodra ik meer weet zal ik het terugkoppelen naar u. Met vriendelijke groet, Frank Hertz customer service

Reactie van de melder van de klacht Nmala

1 maand geleden - Dank u wel

Alle klachten die gemeld zijn door Nmala