Mijn Klacht:
Geachte heer, mevrouw,
Bij deze dien ik een klacht in m.b.t. de behandeling van mijn autohuur door de Spaanse eigenaars van Hertz autoverhuur op Malaga Airport
Ik had een Volkswagen T Cross automaat (autocode CDAR) gehuurd (2 mrt 2024 / 20:30 – 9 mrt 2024 / 19:00) via de reservering site van Transavia voor de periode van 7 dagen voor een bedrag van 170,58 betaald op 29 februari aan Hertz Automobilen Hoofddorp.
Bij aankomst op Malaga Airport rond 20.00 uur meld ik mij bij de balie van Hertz voor mijn gehuurde auto. Op de voucher van Transavia stond mijn naam Hans de Jong.
Volgens de Spaanse verhuurder was mijn naam niet conform de naam in mijn paspoort (Johannes Cornelis de Jong).
De Spaanse eigenaar weigerde mij mijn gehuurde en betaalde auto (betaald via getoonde credit card) mee te geven.
Transavia gebeld, die aangaf dat de auto via Transavia gehuurd is en de naam op hun voucher geen reden is om de auto niet mee te geven.
De Spaanse verhuurder ging niet akkoord, behandelde mij onbeschoft door tegen mij te schreeuwen, hij had niets te maken met Transavia, de gegevens waren onjuist.
Ik kon een nieuwe overeenkomst afsluiten met hem voor dezelfde auto voor 7 dagen maar nu voor 530,- euro, mijn vertrouwen in Hertz Malage Airport daalde naar nul. Wat kon ik nog meer verwachtten van deze Spaanse Hertz autoverhuurders??
Daar sta je dan ’s avonds.
Ik heb een taxi genomen naar mijn vakantieadres Polopos.
Mijn schoonzus (die vloeiend Spaanse spreekt) heeft nog geprobeerd te overleggen met de eigenaars van Hertz echter zonder succes en nog geprobeerd een verantwoordelijke van Transavia te contacten, die was echter afwezig (op de site staat dat Transavia 7 dagen per week standby staat voor zijn passagiers, dus mooi niet).
Uiteindelijk met een taxi wat mij 180 euro kostte en de week erop weer een taxi van mijn vakantieadres naar Malaga Airport.
Kortom 360,- euro aan taxi’s geld kwijt 170,58 betaald aan Hertz zonder hiervoor mijn gehuurde auto te hebben gehad, ik zie graag mijn gemaakte kosten 530,58 door Hertz vergoedt.
Ik ben van mening dat Hertz Malaga Airport onjuist heeft gehandeld, temeer de boeking is geregeld via Transavia. Tevens heeft Transavia mij in de steek gelaten omdat de verantwoordelijke om deze zaak op te lossen niet aanwezig was.
Ik hoop van u de vernemen,
met vriendelijke groet,
Hans de Jong
Tel.06 – 46 10 49 07
e-mail: [email protected]
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden indien mijn gemaakte taxikosten 360,- euro en mijn betaalde autokosten 170,58 worden vergoedt, en dat zowel Hertz Malaga Airport als Transavia hierover berispt worden.