Klacht: Herroepingsrecht – Lidmaatschap herroepen

op 10 maart 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik ben lid geworden bij Basic-Fit op 26-02-2020 en heb na 1 week trainen besloten om niet verder te gaan met mijn lidmaatschap, vanwege de drukte en krappe sportscholen. Op 06-03-2020 heb ik het herroepingsformulier opgestuurd via de mail, maar ik heb hierop nog geen reactie terug gehad. Contact opnemen met jullie Basic-Fit klantenservice gaat vrijwel niet en met de bot op de website kom ik ook niet veel verder. Via Mijn Basic-Fit krijg ik een foutmelding te zien elke keer dat ik contact probeer op te nemen.

Op 11-03-2020 is de herroepingsrecht verlopen en ik wil dus niet tot 2021 vastzitten aan een abonnement wat ik niet ga gebruiken.

Lidmaatschapabonnement is correct stopgezet en de incasso is ook stopgezet. Hiervan wil ik een bevestiging hebben via de mail of schriftelijk. Daarnaast graag gelijk controleren of ik geen dubbele inschrijvingen heb waar veel mensen tegen aan lopen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 10 maart 2020 om 09:12 geantwoord

Beste Nam,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Ik heb het even nagekeken in onze administratie en zie inderdaad dat jij een mail hebt gestuurd op 6-3-2020 met betrekking tot de herroeping. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Jouw lidmaatschap is vanaf vandaag per direct beëindigd! Het te veel betaalde bedrag van € 19,99 wordt binnen 15 werkdagen teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Binnen enkele minuten ontvang je hier een bevestigingsmail van, kijk ook voor de zekerheid in je spambox.

Ik hoop je hier voldoende mee te hebben geïnformeerd, indien er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Het Social Team van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door nampp