Mijn Klacht:
Wij hebben een elektrische step bij Helliot bikes gekocht. De step is niet eens 6 maanden gebruikt en batterij kon niet meer opgeladen worden. Na meerdere pogingen antwoord van Helliot bikes gekregen, dat we step naar het bedrijf moeten opsturen (Spanje) waarvan wij de verzendkosten zelf moesten betalen!
Wij kregen een antwoord dat wij de reparatiekosten (switchboard, arbeid en verzendkosten) zelf moesten betalen! Ik heb ze aangewezen op de garantietermijn en de Europese wetgeving. IBij Helliot bikes zeiden ze dat batterij niet onder de garantie valt. In de offerte hebben ze nergens kosten voor batterij vermeld, daarom was ik van mening dat HElliot bikes alle kosten moet dekken en ik verwees ze naar de Europese wetgeving en bescherming van de consumenten. Bij Helliot bikes waren ze het daar niet mee eens, dat was al langer dan 1 jaar geleden. Ze hebben gezegd dat ze de step (niet gerepareerd) terug zouden sturen. Tot nu toe heb ik de step nog niet mogen ontvangen! Uiteindelijk heb ik rechtshulp ingeschakeld. Maar guess what, Helliot bikes reageren niet op de brieven!
Ik zou iedereen adviseren om niets te kopen bij Helliot bikes! Mij hebben ze een product verkocht dat ik niet eens 6 maanden niet kon gebruiken!
In mijn ogen is dit een malafide bedrijf, dat alleen geld wilt verdienen dmv vhet verkopen van producten die niet eens garantietermijn kunnen halen, klanten tevreden houden dat kennen ze niet bij Helliot bikes!
Het feit is dat ik nu ook geen elektrische step meer in mijn bezit heb, kortom, ik ben opgelicht!!!
Gewenste Oplossing:
Er zijn meerdere opties:
- Helliot bikes betaalt mij het aankoopbedrag terug en een excuusbrief voor het respectloos gedrag naar de klant toe.
- Helliot bikes voert de reparatie uit en stuurt mijn step terug. Kosteloos! Uiteraard ik ontvang ook graag een excuusbrief voor het respectloos gedrag naar de klant toe.