Klacht: Vreemde mail van werknemer

op 13 januari 2018 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Goedenavond,
Vanmiddag werd ik gebeld door een medewerker van Groupon met de vraag of ik geïnteresseerd ben in het gebruiken van Groupon.
Ik zei kortaf dat ik niet geïnteresseerd was.
Daarna vroeg deze persoon of mariniers op het marrineterrein met een Groupon bon dan niet welkom waren. Waarop ik weer kortaf zei: Nee.
Naar aanleiding van dit telefoongesprek van 5 seconden kreeg ik de volgende mail:

Beste Heer,

Ik heb net heel kort contact met iemand gehad. Waarin heel duidelijk aangeven werd dat de Scheepskameel geen interesse heeft in Groupon. Tevens gaf u aan dat mariniers die lid zijn van Groupon niet welkom zijn bij u.

Dat u geen zin heeft in Groupon prima dat kan. Wij doen ons werk en u doet uw werk.
Zelf heb ik jaren in de horeca gewerkt op mooie plekken als Skylounge Amsterdam en Van’t Spit als bedrijfsleider.

Ik vind het daarom bijzonder hoe u mensen over de telefoon behandeld, zeker als u op de website aangeeft dat u en ik citeer:

“In ‘Scheepskameel’ ligt de focus op goed gastheerschap en goede producten: tafelen in een ontspannen sfeer, voor alle gelegenheden, voor iedereen.”

Goed gastheerschap is ook belangrijk aan de telefoon want ook ik kan u gast zijn in uw restaurant. Hiermee is vriendelijkheid wellicht een uitgaanspunt waaraan gedacht moet worden.

Mijn opa, mijn oom en mijn vader hebben alle in het gebouw van de Scheepskameel geslapen en gewerkt tijdens hun jaren van dienst. Wij waren van plan bij u te gaan eten en dat zijn we wellicht nog steeds. Vind het alleen bijzonder waardig dat op zo een manier over de telefoon gepraat word.

Dus dat u geen interesse heeft in Groupon prima, dat kan op heel veel manieren duidelijk gemaakt worden, maar ik denk dat ik als een heel vriendelijk persoon die zelf jaren van mijn leven in de horeca heeft gewerkt, best kan aangeven dat u uw glazen ingooit als u zo met mensen omgaat. Want ik ben ook u potentiële gast.

En daarmee wens ik uw een prettige avond en hoop ik dat uw het gebouw wel ere aan doet. Want respectievelijke hard werkende mannen, waaronder mijn familie hebben daar gewerkt om ons land te verdedigen.

Vriendelijke groet,

Tobias Bakker | Marketing Consultant

Ik vind dit uiterst beledigend en onprofessioneel.
Als deze persoon zich persoonlijk voelt aangevallen, dan heeft hij het verkeerde beroep gekozen als verkoper.
Ik heb nog gebeld om te zeggen dat ik het inderdaad eens ben dat ik misschien niet zo kortaf moest zijn, maar om dit te mailen slaat echt alles.
Het is niet aan hem om mij te vertellen wat klantvriendelijkheid is en hoe je met mensen moet omgaan.
Daarom verwacht ik op z’n minst een excuus van deze persoon.

Bob
Eigenaar restaurant Scheepskameel

Niet

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Groupon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door scheepskameel