Klacht: Verzoek tot verlaging van termijnbedrag

klagerb2ce00d1 op 25 juni 2026 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Greenchoice has resolved this complaint
Klacht opgelost op 25 juni 2026
Reactie van het bedrijf:

Hi Iris, zoals reeds telefonisch gemeld kunnen wij op dit moment jouw termijnbedrag niet verder verlagen. Dat je minder zal gaan verbruiken kan natuurlijk, maar dat is op dit moment nog niet te zien. €80 per maand is al relatief...

Status Opgelost
Datum 25 juni 2026

Samenvatting wordt geladen...

Mijn Klacht:

Ik heb contact gehad met Greenchoice over mijn termijnbedrag, maar helaas kon het bedrag niet verlaagd worden. Dit is voor mij een vervelende situatie, want ik heb een verlaging van mijn termijnbedrag nodig. Ik verzoek daarom om het termijnbedrag met 60 euro te verlagen. Ik ga dit jaar veel minder verbruiken omdat mijn huishouden is gehalveerd en er onzuinige verwarmingsapparaten weg zijn uit huis die ook in de winter niet meer gebruikt gaan worden. Ondanks dit aan te geven is mijn termijnbedrag zonder vooraankondiging verhoogd van 80 euro naar 148 euro per maand en kon niet lager dan 118 euro per maand.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat het termijnbedrag met 60 euro verlaagd wordt van die 118 euro en anders stap ik over.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 uur geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 uur geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Greenchoice

Heeft op 25 juni 2026 om 14:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi Iris, zoals reeds telefonisch gemeld kunnen wij op dit moment jouw termijnbedrag niet verder verlagen. Dat je minder zal gaan verbruiken kan natuurlijk, maar dat is op dit moment nog niet te zien. €80 per maand is al relatief laag met de bijbetaling van bijna €1300 over het afgelopen jaar in het achterhoofd en met je nieuwe contract komen er ook nog eens terugleverkosten bij (deze kosten had je op je vorige contract nog niet). Ik stel dan ook voor om eerst maar eens af te wachten of die €80 per maand echt voldoende is voor we verder gaan verlagen.

Mocht je naar aanleiding van dit besloten willen overstappen, dan wil ik je er wel op wijzen dat je nieuwe contract met een looptijd van twee jaar pas sinds 1 juni actief is. Hier kan dus een opzegvergoeding mee gemoeid zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door klagerb2ce00d1
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie