Klacht: Google Playstore mess

nze24 op 09 juni 2024 over GlobalCollect in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

On June 5th, 20.48, I purchased an in-app product (Icedrive) via Google Playstore. The direct payment was directly executed and the money is at Global Collect/Google Playstore.
For some technical reason, the transaction failed and the product was not delivered.
On google’s transaction list in my account, there is no refund option via Google.
Reason: Google keeps saying that the transaction failed because the bank cancelled the payment and holds the money under authorization hold. My feedback that this not the reality, is constantly neglected.
Apart from the clear banking statement, I called my bank. They say it’s a regular direct payment , and the payment is just directly transferred to Global Collect. There no reason whatsoever they cancel payments like this. Google’s systems made a wrong registration.
So Global Collect now has the money and Google Playstore/Global Collect should refund me.
The transaction failed not because of external (bank) reasons.

Gewenste Oplossing:

Swift refund, no more vague complex bs stories.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar GlobalCollect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door GlobalCollect in behandeling genomen

GlobalCollect

Heeft op 10 juni 2024 om 10:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

10-Jun-2024 De heer Cornelis per email geinformeerd. Email is verstuurd via [email protected]. Uitgelegd wie Worldline is en wat onze bedrijfsactiviteit is. Helaas hebben wij de betaling niet kunnen traceren in ons systeem op basis van de gegeven informatie. Wij hebben daarom de consument gevraagd voor meer informatie en/ of bewijs van betaling via email. Met vriendelijke groet, Customer Service, Worldline.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat GlobalCollect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van GlobalCollect

3 dagen geleden - 11-Jun-2024 De heer Cornelis per email geinformeerd. Email is verstuurd via [email protected]. Uitgelegd wie Wordline is en wat onze bedrijfsactiviteit is. Uitgelegd namens welke organisatie wij deze afschrijving hebben verwerkt. Geadviseerd om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie, waar de bestelling is geplaatst. Met vriendelijke groet, Customer Service, Worldline.

Alle klachten die gemeld zijn door nze24