Klacht: Global Collect betaalt Google Play niet

Rene155 op 03 juni 2024 over GlobalCollect in de categorie Betalingsdiensten

Reeds meerdere deelnemers hebben deze klacht al een keer gemeld:
Ik wilde mijn tegoed bij Google Play aanvullen, en heb dus geld gestort. Mijn tegoed werd echter niet aangevuld, omdat de transactie bij Global Collect is blijven hangen.
Ik heb via email ook Google uitgelegd wat er aan de hand is, maar zij komen niet met constructieve oplossingen. Mijn geld is nu wel teruggestort. Ik moet echter mijn abonnementen betalen, dus ik heb nu een tweede poging gewaagd, maar het lijkt erop, dat het wederom niet lukt. Google Play geeft op haar site aan dat je ook een pin-kaart kunt gebruiken om te betalen, maar die kun je niet aanmelden, omdat ze een 16 cijferig kaartnummer eissen, en die heeft een pinpas niet. Probleem voor de derde keer gemeld bij Google, en wacht op een nieuwe reactie.

Als mijn tegoed van Google Play is aangevuld met het bedrag welke ik heb gestort:€50,-

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar GlobalCollect over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Rene155

1 week geleden - Ik heb deze reactie gekregen van Google We have received your complaint via the website klacht.nl. Thank you for contacting Worldline. Worldline is a Payment Service Provider. A Payment Service Provider processes payments on behalf of other companies. We have received your payment and processed it today with payment reference number D113002M5KHC. Google Commerce Ltd will provide you with your purchase as soon as possible. For any further questions regarding your payment, your purchase or possible refund request I advise you to contact Google Commerce Ltd directly the following website: support.google.com.

Reactie van de melder van de klacht Rene155

1 week geleden - Na ongeveer een 15 tal pogingen is het mij uiteindelijk gelukt om Google Play te betalen. Ongelofelijk.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door GlobalCollect in behandeling genomen

Bericht van GlobalCollect

1 week geleden - Thank you for the information