Klacht: Geweigerd te helpen bij pech

op 15 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Doordat mijn auto niet meer startte heb ik de hulp van de ANWB ingeschakeld. De monteur was snel ter plaatse (30 minuten) en ik vond hem bij voorbaat al redelijk geirriteerd overkomen. Na het openen van de motorkap, en enige startpogingen later was zijn conclusie als volgt: “De auto krijgt geen brandstof meer, dit heeft hoogstwaarschijnlijk iets met de brandstofpomp te maken, maar doordat ik van mening ben dat de auto niet goed onderhouden is kan ik je niet verder helpen en dien je zelf een oplossing te vinden”. Stom verbaast door deze uitspraak en vertelde hem dat ik zelf geen enkel verstand van auto’s heb en dat ik de reparaties door een kennis van me laat doen en wanneer deze er niet uitkomt door de plaatseijke garage. Verder vroeg ik nog een toelichting over zijn uitspraak. Die luidde als volgt; “Ik zie hier een stroomdraad lopen die niet in een auto hoort (overbrugging van de koelvin), de startmotor is niet in goed staat en de brandstofmeter doet het niet. Verder is de aanjager niet goed (diesel).” Het laatste probleem is door hemzelf verholpen door een nieuwe zekering erin te steken en de defecte brandstofmeter komt al 2 jaar door de keuring? Ik snap verder niet dat dit leidt tot “slecht onderhouden auto”. Ik ben van mening dat ik niet kan weten wanneer mijn brandstofpomp stuk kan gaan, wat het enige probleem was waardoor de auto niet startte.
Hierna mijn beklaag gedaan bij de telefonische service, maar deze “kon helaas niks” voor me betekenen, dus stond ik nog steeds in Tilburg; een uur van mijn woonplaats vandaan. Enige optie was het bellen van een autoambulance wat de nodige kosten met zich meebracht (E 140,-).
Achteraf bleek het een simpele ingreep bij de dieselpomp te zijn waardoor de auto weer makkelijk startte.

Het vergoeden van de transportkosten en een excuus voor het gedrag van hun medewerker (genaamd Harry / Harrie).

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ANWB

Heeft op 16 juli 2012 om 15:24 geantwoord

Uw klacht is al bekend binnen de afdeling Team Klacht. Zij nemen binnenkort contact met u op. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet, de afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ANWB beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Ruudvg