Klacht: Gemakzuchtige bezorger

op 08 september 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zou vandaag een pakket ontvangen tussen 15.30 en 16.30. Ik was de hele dag thuis en toen er om 16.50 nog niets was geleverd heb ik mijn tracking code even opgezocht. Tot mijn verbazing stond er Pakket bezorgd om 16.14, terwijl ik niets heb ontvangen en ook niet voor ontvangst heb getekend. Vervelend is dan ook nog dat hun klantenservice alleen bereikbaar is van ma tm vr en maar tot 17.30, dus kon niemand bellen. Nu weet ik toevallig dat de straat pal achter mij dezelfde huisnummers gebruikt dus ik ben even naar die straat gelopen om te kijken of de bewoners op hetzelfde huisnummer als dat van mij wellicht het pakket hebben gekregen. En wat blijkt? Pakket is daar gewoon naast de voordeur, vol in het zicht van alles en iedereen neergegooid. Om misverstanden te voorkomen heb ik eerst bij de bewoners aangebeld om te melden dat mijn pakket naast hun deur ligt en dat ik het dus mee kom nemen maar warempel, ze waren niet eens thuis! Dat betekent dus 1. De bezorger levert op een verkeerd adres 2. Legt het pakket vol in het zicht naast de voordeur ipv het weer mee te nemen 3. Heeft dus zelf getekend voor ontvangst aangezien ik dat niet heb gedaan en de andere bewoners niet thuis waren. De waarde van het pakket was €300. Ik ben blij dat ik zelf even ben gaan zoeken in de buurt maar dit kan en mag toch gewoon niet?! Schandalig. Ik koop niet meer bij webwinkels die DPD als pakketdienst gebruiken.

Ik wil een officiële klacht richting desbetreffende chauffeur indienen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 13 september 2018 om 19:47 geantwoord

Hallo Dionne,

Jeetje, dat is niet wat je mag verwachten van DPD. Ik ben blij om te lezen dat je jouw pakket in goede staat hebt ontvangen, maar de manier waarop verdient natuurlijk geen schoonheidsprijsje.
Ik ga deze melding dan ook doorzetten naar de transport afdeling, zodat de chauffeur in kwestie hierop aangesproken wordt.
Ik begrijp dat jij hier nu niets aan hebt, maar ik wil voorkomen dat het vaker gebeurt.
Groeten, Shirley

Alle klachten die gemeld zijn door Nonayabizz