Klacht: Gegeven ‘oplossing’ van bedrijven wordt niet inhoudelijk naar gekeken

op 24 juni 2017 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Als ik op de site van klacht.nl bv. ‘Klachten over Dynafix’ lees, zie ik bovenaan de site dat het oplossingspercentage van Dynafix 95% is. Als ik dan de door Dynafix geboden ‘oplossingen’ van klachten inhoudelijk beschouw, zie ik dat de gemiddelde waardering voor de oplossingen gemiddeld 2 van de mogelijke 10 te behalen punten scoort. Hoe kan een site als klacht.nl dan met droge ogen verkopen dat het oplossingspercentage 95% is? Wat is de waarde van de site als er gewoon reclame wordt gemaakt voor een bedrijf (95% van de klachten is opgelost, Dynafix staat prominent op de site in de top 3 van bedrijven met het hoogste percentage oplossingen) die totaal geen bevredigende oplossing biedt aan de consument (gemiddelde cijfer van tevredenheid over de oplossing is 2 van de 10 te behalen punten).

Wanneer klacht.nl de door de consument gegeven waardering van de oplossing mede verwerkt in de berekening voor 'top van hoogste percentage oplossingen'. En/of veel prominenter naast de klassering, het gemiddelde van de waardering van de consument voor de oplossingen van een bedrijf, weergeeft naast de klassering.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 26 juni 2017 om 17:35 geantwoord

Beste Rick,

Bedankt voor je feedback. Naast dat een oplossing aan een aantal eisen moet voldoen, hebben we inderdaad ook een rating systeem om nog beter inzicht te geven welke bedrijven goed of juist slecht klachten afhandelen. Op dit moment sorteren we de bedrijven op de categorie pagina's inderdaad nog op oplospercentage of aantal klachten.

Het is inderdaad een goed idee om ook te kunnen sorteren op 'waardering cijfer' , ik hoop dit in de volgende update word meegenomen.

Nogmaals bedankt voor je feedback. Met vriendelijke groet, Tom@Klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door rickgaspersz@gmail.com