Klacht: Geen warm water al bijna 2 maanden

op 19 februari 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Sinds 3 januari 2017 ben ik samen met mijn vriend verhuisd naar een ander appartement. Hierbij hebben wij een contract afgesloten bij de Eneco. Wij hebben toen gebeld dat we maar geen warm warm hadden/verwarming. Na een week kregen wij een nieuwe boiler van 120L, vanaf toen zou alles moeten werken. Het warm water werkte wel, maar helaas hebben we maximaal 15 minuten warm wter per dag. Dus wij kunnen ’s ochtends samen warm douchen en voor de rest van de dag hebben wij koud water voor het afwassen etc. En ’s avonds douchen kan al helemaal niet onder koud water. Inmiddels is het nu 19 februari 2017. En hebben wij nog steeds hetzelfde probleem. Ik ben nu 33 weken zwanger en wij gebinnen het nu echt zat te worden. Straks als de baby geboren is zou het dus geneens in een warm bad kunnen iedere dag. Er zijn tot nu toe al zo’n 9 monteuren/coördinatieleiders geweest (van Eneco en Stedin). Maar zij hebben tot nu toe het probleem niet kunnen oplossen. Wij hebben al veel dagen hier vrij voor moeten nemen (mijn vriend is zelfstandige en heeft hier dus geld ook voor mis gelopen). Wij hebben dus vrij genomen voor niks eigenlijk, zelfs om een paar keer aan te horen dat ze niet weten waarom ze zijn gestuurd omdat ze niet veel verstand hebben van boilers. Ook voor deze periode moeten wij natuurlijk gewoon de huir van de boiler betalen en door hun foute aansluiting van de boiler, liep de teller in de meterkast steeds sneller dan nodig is achteraf. Dus we betalen dus eigenlijk voor niks.

Ik ben nu 33 weken zwanger, dus ik wil zo zsp een definitieve oplossing. Desnoods een andere boiler om uit te sluiten dat deze nieuwe die er nu hangt het niet goed doet. Het maakt mij niet uit hoelang e er mee bezig zijn en met hoeveel man. Zolang het maar opgelost is binnen 1 dag. Want ik heb niet zoveel weken meer en wij zijn niet van plan om nog veel vrij te nemen. Tevens willen wij een credit factuur van de huur van de boiler (tot het probleem is opgelost). En als het nog lang gaat duren en vrije uren gaat kosten, willen wij hier een schadevergoeding voor en ook voor de stroom dat teveel is geteld op de meter door de verkeerde aansluiting van de boiler.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 21 februari 2017 om 15:49 geantwoord

Beste mevrouw Van Duijn,

Bedankt voor uw bericht allereerst. Om te beginnen wil ik u van harte feliciteren met uw zwangerschap. Hoewel ik het mij persoonlijk nooit volledig voor kan stellen, besef ik als vader dat er gedurende een zwangerschap wel andere zaken zijn om je over druk te maken. Ik betreur het dan ook dat u zich in een tijd als deze om warm water moet bekommeren.

Uit uw bericht begrijp ik dat mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven reeds op de hoogte zijn van het probleem en er wordt gewerkt aan een oplossing. Zoals gezegd, ik snap dat u dit liever vandaag dan morgen opgelost ziet. Als klachtbehandelaar heb ik deze bijzonder onprettige situatie geëscaleerd bij de collega's van onze Installatiebedrijven.

Hierop zal één van mijn collega's zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om met u te bespreken hoe we hiervoor een snelle oplossing kunnen bieden.

Rodney
Eneco Webcare

Heeft op 28 februari 2017 om 10:33 geantwoord

Opzich ben ik tevreden met de oplossing. Maar tot heden is er nog geen contact met mij opgenomen. Inmiddels is er wel weer monteur geweest en heeft de boiler (geen nieuwe) opnieuw aangesloten, maar het probleem is helaas nog niet verholpen.

Alle klachten die gemeld zijn door DuijnMpuisa