Klacht: Geen tijdige oplossing probleem nieuwe laptop Lenovo

op 11 augustus 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Na de aankoop bij Mediamarkt (een laptop van Lenovo van bijna € 1.100 via de webshop) ging het mis. Ik kocht die laptop ongeveer een maand voor een lange vakantiereis omdat mijn oude laptop problemen gaf en ik niet zonder een goede laptop die lange vakantiereis wilde gaan maken.
Helaas werd de laptop geleverd met een probleem dat kort na ingebruikname bleek, zogenaamde “ghost touches”, waardoor gebruik incidenteel onmogelijk werd. Mediamarkt bood geen andere oplossing dan opsturen (zou een week of vier in beslag nemen), maar dan moest ik zonder (goede) laptop op reis. Omdat ik het gevoel had dat het een softwareprobleem was ben ik vervolgens zelf op zoek gegaan, en na een lange zoektocht vond ik dat er een firmware update nodig was. Dat probleem was al maanden bekend, en toen ik er achter was kostte het slecht enkele minuten om de firmware te downloaden en te installeren. Het technische probleem was daarmee opgelost. Hoezo vier weken opsturen nodig?
Samenvattend: Mediamarkt levert een laptop met een bekend probleem zonder dat te melden, biedt geen adequate c.q. tijdige oplossing, en weigert tevens de retourprocedure voor aankopen in de webshop. Tevens nog enkele andere twijfelachtige dingen. Het niet melden van een bekend probleem vind ik misleiding. Ter compensatie van de tijd die ik er daardoor aan kwijt ben geraakt, heb ik vervolgens een compensatie van € 150 voorgesteld, ook dat werd geweigerd.
Uitvoeriger informatie in de bijgevoegde mailwisseling.

Alsnog betaling door Mediamarkt van de voorgestelde compensatie ad €150.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door H. Post