Klacht: Geen spullen leveren wel factuur !

op 08 april 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Bij Wish diverse spullen besteld. Levering duurde totaal bijna 4 maanden. Door Wish zijn 2 bestellingen geannuleerd. Klarna blijft deze niet ontvangen spullen berekenen. Je moet zelf maar met Wish contact opnemen is hun antwoord. Whist reageert nergens op. Klarna zijn gewoon sjacheraars die niet geleverde spullen willen innen.
Ook al aangegeven dat als ze een nieuwe factuur maken het gewoon wordt betaald maar dat doen ze niet. Een betaling van het juiste bedrag wordt direct teruggestort.
Klarna bekijk het dan maar. Stelletje hypocrieten hufters.
Hun verdienmodel is incasso.

Als de factuur wordt aangepast. Het gaat tenslotte wel om € 4,—

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 09 april 2020 om 15:24 geantwoord

Hi W.Huijbregts62.

Hartelijk bedankt voor deze feedback. Wij vinden het zeer vervelend dat je facturen nog niet zijn aangepast.

Klarna gaat alleen over de facturatie van je bestellingen, zo gaan wij niet over de producten zelf, de levering en eventuele retouren van een bestelling.

Wanneer een product door de webwinkel (in dit geval Wish) niet geleverd wordt adviseren wij om je factuur in de Klarna app te pauzeren zodat er geen onnodige herinneringen gestuurd gaan worden. Zo heb je ook de tijd contact op te nemen met de webwinkel om dit aan te geven en met de webwinkel tot een oplossing voor deze situatie te komen.

Mocht je de bestelling annuleren bij de webwinkel, dan dient je Klarna factuur ook aangepast te worden door deze webwinkel. Klarna kan in dat geval immers niet zien of dit geannuleerd is.

Indien je niet tot een oplossing kunt komen met de webwinkel en je hebt de factuur gepauzeerd, dan neemt onze onderzoeksafdeling contact met je op betreffende de bestelling. Dit contact verloopt per e-mail waarin ze om een aantal gegevens vragen. Zodra zij een reactie hebben ontvangen zullen zij een onderzoek bij de webwinkel starten. Als zij geen reactie op de e-mail ontvangen, kan er geen onderzoek gestart worden bij de webwinkel en zal je factuur ook geactiveerd worden.

Klarna is zeker niet uit op incassokosten en onze klantenservice zal je inhoudelijk te woord kunnen staan over deze situaties. Ook voor inhoudelijke vragen als een betaling kunnen wij via een publiek bericht geen antwoord geven, aangezien dit privacy gevoelige informatie is. Mocht je dit alsnog willen bespreken, kijk dan even op https:www.klarna.comnlklantenservice voor de contact gegevens van onze klantenservice.

Een fijne dag gewenst!

Groet,

Selwyn

Heeft op 10 april 2020 om 07:59 geantwoord

Dat is precies wat er gebeurt.
Het is 1 bedrijf en verschuilen zich achter algemene voorwaarden en elkaar.
Spullen die niet geleverd zijn kunnen niet worden betaald.
hg.

Alle klachten die gemeld zijn door W.Huijbregts62