Klacht: Geen slimme meter geplaatst

op 22 juni 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Sinds 10 Maart is bij mij de Toon met zon geplaatst, daarbij moesten wij beslist een slimme meter laten plaatsen.
Die zou binnen 12 weken geplaatst moeten worden (schijnt zelfs verplicht te zijn).” Maar” zei de monteur: Dat is meestal in 6 weken gereed.
Hebben na 9 weken contact met mij opgenomen, dat zou dan de volgende week donderdagmorgen tussen 10 en 12 uur worden, maar dan werken we allebei, schijnt bij Brink service heel abnormaal te zijn.
Dus afgezegd en na 2 weken namen ze contact met mij op, volgende week Maandag komen we de meters verwisselen, maar op de dag van afspraak kwam er niemand opdagen, 16.55 uur namen ze contact met mij op dat het vandaag niets meer werd en ze maakten wel weer een nieuwe afspraak.
Afgelopen vrijdagavond opeens een mailtje dat ze vandaag weer een poging doen, en je raad het al, weer mislukt, er kwam een monteur van Brinck service keek in de meterkast en zei letterlijk, “hier moet nog een beugel in gemaakt worden en dat kan ik niet er moet een andere monteur komen die dat wel kan, ze maken wel weer een nieuwe afspraak, doei”. !@#%, ze kunnen wat mij betreft zo langzamerhand die slimme meter achter in hun @#$% donker gat aan de achterkant steken, en de Toon er dan maar achteraan, heeft nu al voor niks en paar vrije dagen gekost, doe het niet weer. Bah.

Als er een slimme meter word geplaatst op een tijd dat het mij nu eens uitkomt.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Heeft op 13 juli 2016 om 15:56 geantwoord

Nee de meters zijn nog steeds niet geplaatst, en contact met Brinck is er niet meer geweest! Ze hebben sindsdien niks meer van hun laten horen.
Ik zou, als het zo doorgaat, graag het abonnement van de Toon willen beëindigen, want zo heb ik er helemaal niks aan.

Groeten Gerard Tuinman.

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Bedankt voor uw toelichting. Ik heb zojuist direct contact opgenomen met Brinck. Zij hebben mij beloofd dit nu met spoed op te pakken en hier uiterlijk maandag op terug te komen. Brinck zal zelf contact me u opnemen voor de verdere afhandeling hier van. Ik ga er van uit dat dit voor een spoedige oplossing zal zorgen en u hierna volledig gebruik kan maken van Toon. Met vriendelijke groet, Vincent Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Doet Tuinman Bakker,

10 maanden geleden - Maandag nu bijna voorbij, geen contact gehad met Brinck. Kunt u voor mij het abonnement van de Toon opzeggen, betaal er wel voor maar heb er niets aan, betaal nu al voor 19 weken. Wat mij betreft halen ze het apparaat weer van de muur. Ben het zo langzamerhand schijtziek. Groeten Gerard Tuinman.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 02 augustus 2016 om 14:21 geantwoord

Beste heer Tuinman,

Erg vervelend dat u nog tot op heden nog niets heeft vernomen. Voor de zekerheid hebben wij een nieuw verzoek ingediend voor het plaatsen van de slimme meter. We hopen dan ook ten zeerste dat er snel contact wordt opgenomen voor de afspraak en dat de slimme meters geplaatst worden. Mogelijk kunt u zelf Brinks benaderen, aangezien wij helaas ook door onze opties heen zijn. We hadden eht graag anders gezien, maar blijkbaar is er een uitzonderlijke situatie in de woning want an ders had de monteur die eerder langs kwam de meter wel kunnen plaatsen.
De abonnementskosten voor Toon worden pas in rekening gebracht als de meters geplaatst zijn.

Danielle
Eneco

Reactie van de melder van de klacht Doet Tuinman Bakker,

9 maanden geleden - Er is gisteren weer contact geweest. Ze gaan 22 Augustus weer een poging wagen. Ben zeer benieuwd wat er nu weer word gedaan.

Bericht van Eneco

9 maanden geleden - Laten we ervan uit gaan dat het dan opgelost wordt! Groet, Danielle Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door Doet Tuinman Bakker,