Klacht: Geen repatriëring na ziekenhuisopname buitenland

op 09 augustus 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Op 25 mei jl. Ben ik op motorvakantie geweest met een groep van 10 personen naar Duitsland voor een lang weekend weg. Op 27 juni ben ik opgenomen in lippstadt Duitsland met zware hoofdpijn, uitval, desoriëntatie, etc. Uit de onderzoeken middels ct-scan en eeg bleek geen oorzaak. Op 30 juni ben ik ontslagen uit het ziekenhuis in lippstadt om voor verder onderzoek naar Nederland af te reizen. De motorgroep (ik zat achterop) was reeds op 28 juni teruggekeerd naar Nederland. Vanaf 28 juni heb ik contact gehad met de anwb alarmcentrale. Dit mede ivm repatriëring naar Nederland. Op 30 juni vertelde een arts mij dat ik zelf naar Nederland terug moest keren omdat de alarmcentrale mij niet op ging halen voor “hoofdpijn”. Dit was niet mijn behandelend arts maar een arts die heel slecht Duits en Engels sprak en de helft niet begreep. Op 30 juni ben ik opgehaald door een vriend met eigen vervoer die daarvoor vrij moest nemen. Na thuiskomst op 30 juni werd ik aan het eind vd middag gebeld Door de alarmcentrale ivm met mij repatriëring. Ik was toen al thuis. De mevrouw aan de telefoon bleek niets te weten van contact met een arts. Vond het allemaal heel vreemd en adviseerde mij een klacht in te dienen. Zij gaf mij een email adres waar ik direct mijn verhaal heb gedaan en een klacht heb ingediend. Omdat ik niets hoorde heb ik een aantal keren gebeld. Ik kreeg te horen dat de klacht in behandeling was. Ook vandaag 9 augustus heb ik weer gebeld. Na een zeer onaangenaam telefoon gesprek werd mij verteld dat men GEEN KLACHT VAN MIJ HAD. Ik was totaal verbijsterd. Ik heb nota bene een dossier nummer : 1799.495242 gekregen op 7 juni jl.
Wilt u mij helpen?

Ik wil alle door mij gemaakte kosten vergoed hebben. Daarnaast wil ik een schadevergoeding voor hetgeen mij is aangedaan. Ik heb al vele jaren een doorlopende reisverzekering bij de anwburen waar ik nooit eerder een beroep op heb gedaan.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Houtzager