Klacht: Geen refund na terugzending

op 12 juni 2018 over NDBD Nederland in de categorie Mobiele Telefonie

Op 301 bestelde ik op NDBD.nl een Iphone 6 64gb. Na het lange wachten heb ik uiteindelijk de Iphone thuis ontvangen. Bij het opstarten merkte ik al snel de kwaaltjes van het toestel: 1) batterij was leeg na nog geen 30min gebruik; 2) ik had nergens bereik, bellensms’enmobielnetwerk lukte dus totaal niet. Raar voor een refurbished Iphone met uitstekende kwaliteit, niet? Ik contacteerde het bedrijf en kreeg als antwoord dat ik naar mijn provider moest gaan. Eens bij hen langs geweest wisten zij mij te vertellen dat de volledige fout bij het bedrijf lag. De communicatie begon op dat moment stroef te verlopen, ik kreeg amper antwoord, het proces voor retour heeft weken geduurd, alles bleek mijn fout te zijn, noem maar op… na het lange aanhouden werd de aanvraag tot retour bevestigd en kon ik de iphone opsturen zodat ik het geld terug zou krijgen. Ik werd telkens op de hoogte gehouden van alle stappen (ontvangst Iphone, inspectie Iphone, aanvaarding refund Iphone) ook wist dit bedrijf mij te zeggen dat ik van het totaalbedrag (€289) slecht €203 teruggestord zou krijgen. En daar stopt mijn verhaal, NDBD besloot om alle contact stop te zetten. Mails werden niet meer beantwoord, het geld werd niet teruggestord en de nederlandse site verdween zelf, inclusief het e-mailadres! De australische website daarentegen bestaat wel nog.

Volledige snelle terugbetaling van het bedrag: €289

Alle klachten die gemeld zijn door julied07