Klacht: Geen levering door Dynalogic / Bol.com, slechte communicatie

op 22 februari 2018 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Gisteren zou ik mijn bestelling van bol.com via Dynalogic bezorgd krijgen. Ik had deze bestelling al 1 week geleden gedaan en zaterdag 1 februari als bezorgdag gekozen omdat we dan de hele dag thuis waren. Het is helaas niet mogelijk om een tijd aan te geven. Op vrijdag 9 februari ontving ik een mail met de bevestiging dat het zou worden bezorgd.

Op zaterdag 10 februari zijn wij de hele dag (voor niets) thuis geweest. Na 5 e-mails van Dynalogic werd het pakket uiteindelijk niet meer bezorgd. Wij ontvingen 2 e-mails met verschillende tijden, 2 e-mails dat het later zou worden en uiteindelijk een e-mail met ‘Maak een nieuwe afspraak!’. Wij zijn teleurgesteld dat het in de namiddag opeens pas kenbaar wordt gemaakt dat het niet wordt bezorgd en hiermee de bestelling voor ons weer veel later komt. Daar komt bij dat in de 4e mail stond dat als het niet bezorgd zou worden, Dynologic ‘contact op zou nemen’. Een mail sturen met ‘Maak een nieuwe afspraak!’, vind ik geen contact opnemen en nogal klantonvriendelijk.

Na een telefoontje met bol.com blijkt dat Dynalogic na 17:00 uur niet meer bereikbaar is en moeten wij zelf weer gaan bellen/mailen.
Wij zien op internet een artikel van juni 2017 dat deze werkwijze van Dynalogic blijkbaar veel vaker voorkomt en meer mensen hierover klagen. Jammer voor Bol.com, want de volgende keer bestellen wij wel gewoon bij een zaak met betere service, zoals Coolblue.

Ik wil graag zo snel mogelijk een nieuwe afspraak, maar ik kan bij dynalogic geen tijd aangeven bij het maken van een afspraak. Bol.com werkt met een vervoersbedrijf waar veel mis lijkt te gaan. Vervolgens moet de klant het zelf op gaan lossen. Het zou een stuk netter zijn als Bol.com dit doet.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Martijn Dingemans

7 maanden geleden - Telefonisch besproken: Dynalogic geeft aan dat zij een tijdvak alleen kunnen inplannen op verzoek van Bol.com. Bol.com geeft aan niets te kunnen/willen doen, maar zij krijgen wel meer klachten binnen over Dynalogic. Dit wordt doorgegeven aan het hoofdkantoor. Het is nu opnieuw ingepland tussen 08:00 en 22:00 uur. Slechte oplossing en niet klantvriendelijk. Ik verwacht niet dat ik in de toekomst dit soort bestellingen (groot pakket) ooit nog bij Bol.com ga doen.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 22 februari 2018 om 15:51 geantwoord

Beste klant,

Ik begrijp dat dit ontzettend vervelend is als er geen indicatie gegeven kan worden hoe laat de chauffeur bij je aan de deur komt. Helaas is dit een werkwijze van Dynalogic waar wij geen invloed op hebben.

Ik zie dat het artikel uiteindelijk wel bij je is afgeleverd. Ik hoop dat alles naar wens is.

met vriendelijke groet,
Manon van bol.com