Klacht: geen herinneringen gehad

op 26 juni 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

In November 2016 kreeg ik een acceptgiro van de anwb om het abonnementsgeld te betalen voor 2017
Ik heb deze betaald via Ideal zoals ik dat meestal doe
Blijkbaar is er iets mis gegaan met de betaling want de ANWB heeft het niet ontvangen en naderhand kan ik de betaling ook niet meer terug vinden.
Ik heb na mijn ‘betaling’ niets meer vernomen en was in de veronderstelling dat er betaald was. In februari 2017 kreeg ik van de ANWB een brief met het lidmaatschapspasje. Dit was voor mij een bevestiging dat de betaling had plaats gevonden. Zover dat ik daar me bewust van was omdat ik immers aan had genomen dat de betaling geslaagd was.
In April krijg ik dan van het incassobureau TKB een mail waarin men mij vraagt het abonnementsgeld over te maken plus 48 euro incassokosten
Mijn verbazing was groot en heb dan ook gelijk gekeken waar mij betaling was gebleven en ontdekte toen voor het eerst dat deze dus niet was uitgevoerd. Ik heb dit onmiddelijk in orde gemaakt en toen het incassobureau gevraagd waarom ik geen enkele herinnering of ingebrekestelling vooraf gehad had.
Toen stuurden ze mij via de mail kopieën van brieven die de anwb mij fysiek gestuurd zou hebben. Welke ik nimmer ontvangen heb. Dus heb ik de ANWB een brief gestuurd met daarin uitleg over de situatie… Op deze brief heb ik tot op heden geen reactie gehad.
Het Incasso bureau bleef ondertussen aandringen de incassokosten te voldoen. Ik heb toen telefonisch contact gezocht met de ANWB en dit na gevraagd maar dat was aldus de ANWB niet meer te achterhalen. volgens hun was het verstuurd. Heb aangegeven het een kwalijke zaak te vinden dat dit zo gegaan is en dat ik als trouwe klant (28 jaar !) en nooit geen betalingsproblemen gehad te hebben nu door een wellicht kleine administratieve fout ineens te maken krijg met een incassobureau die me bijna 100% extra laat betalen tov de abonnementskosten. Helaas kon de medewerker van de ANWB niets voor me betekenen maar hij zag wel dat de brief reeds ontvangen was en dat ik wellicht binnen zeer korte tijd reactie zou krijgen. Ik heb toen wederom contact gehad met het TKB en op uitstel gevraagd zodat de ANWB meer tijd had om te reageren. Maar helaas weer geen reactie. Ik stuur een tweede brief nadat ik besloten heb het aandringende incassobureau maar te betalen. In die tweede brief veranderd mijn toon en beëindig ik de relatie en dus het abonnement. deze brief stuurde ik voor 1 juni en meldde dat ik per 1 juli het abonnement op zeg. heb de eerste brief ook toegevoegd als bijlage. Ook op deze brief kreeg ik geen reactie. Na ruim een maand belde ik weer naar de ANWB. Daar gef de medewerker aan dat de eerste brief is ontvangen en dat ze geen idee had waarom er geen reactie is geweest. de tweede brief echter hadden ze niet in het systeem staan. Vreemd want die had ik een maand geleden al verstuurd. Na mijn verhaal aangehoord te hebben vond ze het prima het abonnement op te zeggen… (wat me bevreemd omdat ook bij de ANWB elke klant toch telt…nou niet dus…)
Maar goed het abonnement werd opgezegd miv 1 augustus… Ik melde dat ik een brief had gestuurd voor 1 juni dus het abonnement zou eindigen op 1 juli. Volgens de medewerker kon dat niet want er was geen brief ontvangen… Ik zei naar mijn idee terecht; Dus jullie sturen mij brieven die ik niet ontvang en jullie willen geen incasso activiteiten terug draaien ? en als ik een brief stuur die jullie niet ontvangen dan wordt daar geen gehoor aan gegeven ? Mijn eis is restitutie van het abonnementsgeld van 2017 vanaf 1 juli 2017 (en niet vanaf augustus 2017…. principe kwestie). Of de Anwb heeft de mogelijkheid mij terug te krijgen als klant maar dan moet er een regeling komen tav de incassokosten die ik heb moeten voldoen en een excuus zou ook op zijn plaats zijn. Maar goed aangezien men geen thuis geeft wat ik onbegrijpelijk vind van zo’n organisatie ben ik inmiddels gaan zoeken naar een alternatief voor de ANWB… Wat op zich geen moeilijk zaak is.. concurrentie genoeg. Ik heb indien noodzakelijk de brieven hier in PDF formaat. zie alleen geen mogelijkheid deze te uploaden…

ik citeer uit het vorig schrijven:
Mijn eis is restitutie van het abonnementsgeld van 2017 vanaf 1 juli 2017 (en niet vanaf augustus 2017.... principe kwestie). Of de Anwb heeft de mogelijkheid mij terug te krijgen als klant maar dan moet er een regeling komen tav de incassokosten die ik heb moeten voldoen en een excuus zou ook op zijn plaats zijn.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bijdick