Klacht: Geen gebruik kunnen maken van de my Vodafone app

op 05 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Klacht Vodafone

Tav afdeling klachtenbemiddeling

Geachte heer en/of mevrouw,

Na jarenlang klant te zijn bij Vodafone met een mobile abonnent wil ik nu mijn ongenoegen uiten over de service van Vodafone.

Op 12-8-2016, kort voordat ik vertrek naar het buitenland wil ik via de my Vodafone app mijn data Blox buitenland activeren. De app geeft aan dat deze vernieuwd is en dat ik deze opnieuw moet downloaden. Bij het opnieuw downloaden wordt aangegeven dat de app niet geïnstalleerd kan worden omdat ik een verouderd toestel in mijn bezit geb. mijn mobiele telefoon, een iPhone 4s, blijkt niet geschikt is voor deze app…
Hoe is dat nu mogelijk? Ik gebruik al jaren de app om mijn gegevens, rekeningen, tegoed etc te bekijken. Daarnaast gebruik ik de app om de data Blox buitenland te activeren of deactiveren. Dit aangezien ik in het grensgebied woon, en niet steeds met extra kosten wil worden geconfronteerd als ik me iets te dicht bij de grens met Duitsland begeef.

Met de vraag hoe ik de app dan wel kan installeren op mijn mobile telefoon bel ik de klantenservice van Vodafone. Ik krijg een jongeman aan de telefoon, die verschillende malen aangeeft dat het niet aan de app ligt maar dat wrs mijn geheugen van mijn telefoon vol is, wat zeker niet het geval is. Aangezien we samen niet tot een oplossing voor het installeren van de app komen adviseerde hij mij om iedere keer als ik de Blox buitenland wil activeren of deactiveren naar “dit” gratis nummer van de klantenservice te bellen, zodat de klantenservice dit kan uitvoeren.

Wat schets echter mijn verbazing, dat er op mijn rekening van de maand augustus €13,11 is afgeschreven ivm bellen naar dit service nummer, en wel op 12-8-2016!!

Waarom geeft uw medewerker foutieve informatie? Het nummer is dus niet gratis! Daarnaast heb ik nog steeds geen oplossing voor het installeren van de my Vodafone app.

Ik had het zeer op prijs gesteld dat ik op z’n minst geïnformeerd was dat de app zo vernieuwd was dat hij alleen nog op de “nieuwste” telefoons te downloaden is. Maar nog beter dat de app gewoon beschikbaar was gebleven voor alle mobile telefoons en klanten met een Vodafone abonnement.

Ik ben ernstig teleurgesteld in de service van Vodafone!

Ik verneem graag uw reactie

a van den berg

Als ik weer gebruik kan maken van de app en als ik mijn gemaakte kosten terug krijg

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 23a12