Klacht: Geen garantie en slechte service op defect showmodel product

op 28 september 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

1 dag voor vertrek naar een vakantie in het buitenland koop ik bij MediaMarkt een Nikon D3200. Het is een showmodel en ik vraag de verkoopmedewerker of het pakket (camera, 2 lenzen en toebehoren) compleet en intact is. Heel belangrijk want ik ga immers met vakantie dus kan niet terugkomen voor gebreken of missende onderdelen. Hij beweert dat alles in orde is. Echter thuis gekomen en de doos uitgepakt mist een klein onderdeel. Gelukkig is de MediaMarkt nog open en kan ik direct terug om het onderdeel te halen. Ik krijg het zonder problemen mee.
De volgende dag kom ik aan op mijn vakantiebestemming en neem ik de grote lens (NIKKOR 55-200mm) voor het eerst in gebruik en merk ik een defect. Het vastklikken in de beginstand werkt niet. Een drukknopje werkt niet zoals het moet. Ik kan er gelukkig wel gewoon foto’s mee maken. Ik besluit direct na terugkomst in Nederland hiermee naar de MediaMarkt te gaan. Aldus arriveer ik bij de servicebalie en wordt mij meegedeeld dat omdat ik niet direct ben gekomen dit onder de garantie valt en de lens wordt opgestuurd voor onderzoek. Enige dagen later krijg ik dan een e-mail bericht dat er schade is geconstateerd aan de lens die NIET onder de garantie valt, namelijk: stoot-, val- of drukschade. Ik dien 127,- te betalen voor reparatie of ik kan mijn lens in huidige staat terugontvangen.

Punt 1: de lens was dus al defect toen ik hem kocht! Het was een showmodel dus die lens heeft al langere tijd in de winkel gestaan en is door vele bezoekers aan geraakt of mogelijk daar al een keer gevallen. Punt 2: De doos was niet geseald en de medewerker heeft bij verkoop mij niet laten zien of de lens wel/niet in orde was.
Punt 3: uitgaande van de theorie dat de lens inderdaad door mijn gebruik in die 3 weken vakantie beschadigd is dan kan ik bij deze zeggen dat de lens
a: absoluut niet gevallen of gestoten is
b: dat het dan door drukschade zou komen maar een lens die zogenaamd 3 weken in gebruik is mag niet al kapot zijn door drukken op een knopje!!! dus waardeloze garantievoorwaarden
c. er getuigen zijn dat ik lens voor het eerst in gebruik nam en constateerde dat er iets kapot was

Ik krijg dus geen nieuwe lens of gerepareerde lens van MediaMarkt.

Ik ben tevreden als MediaMarkt mijn lens repareert danwel vervangt voor een nieuw exemplaar.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NMK