Klacht: Geen excuus en compensatie voor fouten

op 28 augustus 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Mijn zoon woont sinds 2014 zelfstandig op hetzelfde adres: Romerostraat 336 te Utrecht. Vorig jaar is mijn andere zoon ook op dit adres gaan wonen. Als ouders hebben we ervoor gezorgd dat ze de meterstanden netjes doorgaven. Nu krijgen ze een bericht dat er ruim 3.400 euro bijbetaald moet worden. Na bestudering van de jaarnota’s en de aanvullende nota, blijkt dat Eneco de doorgegeven standen niet heeft gebruikt maar zelf standen heeft ingevoerd. Bovendien hadden ze een verkeerde meter in het pand aangesloten. In plaats van excuses te maken en enige vorm van financiële compensatie te bieden, moet het hele bedrag alsnog betaald worden. Extra probleem daarbij is dat twee huisgenoten al een jaar geleden zijn vertrokken en absoluut niet bereid zijn een deel van de schuld te betalen.

Wanneer Eneco excuses maakt en financiële compensatie voor de gemaakte fouten biedt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 29 augustus 2017 om 15:11 geantwoord

Beste Ariejan,

Spijtig om te vernemen van uw klacht op het adres van uw zoon. Het bedrag van de jaarnota is inderdaad erg hoog. De beginstand is niet goed doorgekomen/gebruikt voor de nota.
Inmiddels zie ik dat er contact is geweest en dat er uitleg is gegeven. We corrigeren uiteraard graag de nota, echter zien we wel een foto van de meterstanden tegemoet. Dan helpen we jullie graag verder!
Als alles afgerond is, kijken we naar de mogelijkheden voor een eventuele compensatie.

Danielle
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste, Heb je een opleverrapport waarop de meterstanden zichtbaar zijn van de begindatum? Daar kunt u een foto van maken en naar het e-mailadres doorgeven die eerder vandaag is doorgegeven. Daarnaast zien we graag een foto van de slimme meters, dan kunnen we verder met de meterwisseling die blijkbaar niet door is gekomen van de netbeheerder. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Danielle Eneco Webcare

Heeft op 29 augustus 2017 om 15:42 geantwoord

Hallo Daniëlle,

Wat bedoel je met een opleverrapport? Ik heb alleen een bevestigingsmail gekregen van de standen die we hebben doorgeven (en een jaarnota). En naar welk mailadres moet ik de foto van de slimme meter sturen?

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste, Er is vandaag contact geweest en dat is toen aangegeven. Of was er contact met iemand anders? Het e-mailadres fotometerstanden@eneco.com is toen doorgegeven, daar zien we alle bewijzen graag tegemoet zodat de desbetreffende afdeling hier verder mee kan. Met vriendelijke groet, Danielle Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Ariejan

2 maanden geleden - Ik heb naar dit mailadres een screenshot van de bevestigingsmail gestuurd. Moet ik ook een foto van de slimme meter sturen? Die is pas begin 2017 geplaatst en we hadden dus in april 2016 geen foto van de stand op die meter kunnen maken. De oude meter is door Eneco meegenomen.

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste, De meterwisseling zien we in ons systeem staan bij nader inzien en dat was in mei. De eindstanden van de vorige meter zijn ons bekend, die hebben wij doorgekregen van de netbeheerder inderdaad. Enkel de beginstanden van de datum dat het bij ons in ging is van toepassing en zien we graag, maar dat is inmiddels geregeld zo te vernemen. Binnen enkele dagen verneemt u iets van ons! Met vriendelijke groet, Danielle Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Ariejan