Klacht: Geen

op 01 december 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

De geleverde wifi repeater werkt niet zonder netwerkkabel. Wij hebben geen vrije netwerkkabel op de 1e verdieping beschikbaar voor de repeater. Bij installatie gaf de monteur aan dat de Repeater ook zonder kabel zou werken maar dat zij hem altijd met kabel plaatsen. “je kan hem zelf nog verplaatsen, maar ik heb maar 5 minuten om het te plaatsen en dan moet ik weer verder”. Prima dacht ik, een repeater verplaatsen kan ik wel. Dit lukte dus niet. Alleen met kabel komt er een signaal maar niet sterk genoeg om fatsoenlijk van het internet gebruik te maken. (Wij hebben niet voor niks gekozen voor 500MB glasvezel).
Op 7 november dus contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone. Probleem uitgelegd en de medewerker gaf aan “nee, de repeater werkt niet zonder kabel.” Kortom ik ben bij installatie voorgelogen. Toen verzocht om een oplossing. “We kunnen iemand langs sturen om een kabel aan te sluiten aan de Repeater, maar die wordt dan langs de plinten gelegd.”
Door de hele woning heen dus en via de trap naar boven. Niet alleen onveilig maar serieus, dat kan ik ook wel. Dat is geen oplossing. Kortom verzocht om te overleggen of ze de kosten voor het netjes plaatsen van de extra netwerkkabel voor eigen rekening wilde nemen om aan hun actie WiFi-service te voldoen. Ik zou binnen 1 week worden teruggebeld.
Niks gehoord dus 1 december zelf gebeld.
Het was overlegd en Vodafone was niet bereid de kosten voor eigen rekening te nemen. Hebben ze een andere oplossing? Nee. Kortom succes, eigen probleem. Volgens deze collega kon overigens de Repeater WEL zonder kabel functioneren (mooi tegenstrijdig bericht) maar ze waren ook niet bereid iemand langs te sturen om dit dan aan de praat te krijgen want dan had ik maar niet bij installatie moeten tekenen…Nogmaals eigen probleem, zoek het zelf maar uit.

Conclusie: Vodafone biedt geen oplossing en voldoet niet aan de beloofde Wifi Service.

- het kosteloos plaatsen van een weggewerkte netwerkkabel (lees door de kruipruimte); of;
- het kosteloos plaatsen van een wifi-repeater die draadloos functioneert; of;
- het kosteloos verplaatsen van het modem (let wel het is glasvezel dus dat kunnen wij niet zelf)

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

6 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnnemiekeFa